اخبار
کد خبر : 14506 ۱۴۰۰/۰۹/۲۷   ۲۰:۳۶:۵۹

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه متذکر شد
بیکاری 45 هزار نفر با اجرای طرح تفصیلی جدید در ارومیه

 

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح تفصیلی به ضرر مدیریت شهری است و باید راهکاری پیدا شود چرا که 45 هزار نفر در حوزه ساختمان سازی بیکار شده‌اند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیل‌پور عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: 85 درصد درآمدهای شهرداری با طرح تفصیلی از بین رفته است که محل صدور پروانه بود.

وی افزود: ما منتقد طرح تفصیلی هستیم و معتقدیم باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه بر احقاق حقوق کامل و مزایای نیروهای برخی حوزه‌ها از جمله آتش نشانان و نگهبانان تأکید و اضافه کرد: برخی نیروها از جمله آتشنشانان و نیروهای نگهبانی در ماه 240 ساعت حتی در ایام تعطیل کار می کنند اما اضافه کاری لازم برای آنها اختصاص داده نمی‌شود.

خلیل‌پور با اشاره به سرقت‌های انجام گرفته از پارک‌های سطح شهر و شکایات شهروندان ادامه داد: آیا در پارک‌ها نگهبان داریم؟ مردم از اتفاقاتی که در پارک ها می افتند نگرانند و می گویند در برخی از این اتفاقات برخی عوامل هم دخالت دارند، باید در کنار سرقت ها به موضوعاتی که در پارک ها اتفاق می افتد رسیدگی شود چرا مردم ارومیه غیرت دینی دارند.

وی متذکر شد: با توجه به حاکم شدن خشکسالی در منطقه، باید تکنولوژی‌های روز در اختیار بارورسازی ابرها برای جلوگیری از بی‌آبی قرار گیرد و در این راستا راهکارهای علمی بررسی شود.

خلیل‌پور اظهار کرد: ما در نهرهای آب که تعدادشان به هفت یا هشت مورد می‌رسد، آب کشاورزی و پساب‌های خانگی از آنها هدایت می‌شود و وقتی مشکلات را بازگویی می‌کنیم می‌گویند به آب منطقه‌ای ربط ندارد چون داخل شهر است.

وی افزود: سرازیر شدن فاضلاب‌های خانگی مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کرده و شهرداری نمی‌تواند با مشکلات بحران اقتصادی فعلی این  موارد را سر و سامان دهد.

خلیل‌پور عنوان کرد: موقعیت شهرچایی در هر شهری بود استفاده‌های بهینه‌ای از آن می‌کردند و تبدیل به تفرجگاه می شد از سوی دیگر در حالی که سد شهرچایی پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر است اما همانطور راکد مانده و حتی یک سرویس بهداشتی هم ندارد.

وی با تأکید بر احیا دریاچه ارومیه ادامه داد: هدایت آب رودخانه و باز کردن دریچه سدها می‌تواند جلو مرگ دریاچه ارومیه را بگیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا