اخبار
کد خبر : 14490 ۱۴۰۰/۰۹/۲۶   ۱۱:۳۶:۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛
ممنوعيت حمل تفنگ بادی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان غربی

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هرگونه حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ p.c.p تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان ممنوع است.

به گزارش نای قلم، مهران نظری در گفتگویی افزود: با توجه به حضور پرندگان مهاجر و زمستان گذر در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان و به دلیل عدم صدور پروانه شکار در سال جاری، مشاهده‌ شده تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و استفاده از تفنگ‌های بادی برای شکار پرندگان کرده‌اند که این عمل خلاف ضوابط و مقررات محیط‌زیست است.

وی اظهار کرد: متخلفان با تفنگ‌ بادی ۴.۵ و ۵.۵ و P.C.P با قدرت کمتر از ۴۰ ژول اقدام به شکار پرندگان مهاجر می‌کنند که این ادوات فقط با مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور استفاده در باشگاه‌های تیراندازی ورزشی و با هماهنگی حراست سازمان ورزش و جوانان انجام می‌شود.

نظری گفت: حمل، استفاده و به همراه داشتن این سلاح‌ها و ورود آن‌ به داخل مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان اعم از تالاب‌ها و مناطق ساحلی پارک ملی دریاچه ارومیه به هر عنوان تخلف محسوب شده و ضمن ضبط اسلحه بادی و ادوات، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: کنترل، رصد و پایش مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست توسط محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی به‌منظور برخورد با هرگونه تخلف احتمالی زیست‌محیطی به‌ویژه شکار و صید در فصل مهاجرت پرندگان افزایش پیداکرده است.

وی ادامه داد: از مردم بافرهنگ و دوستدار محیط‌زیست استان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی موضوع را با سامانه تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

آذربایجان‌غربی دارای افزون بر۶۸۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده است که ۱۰۲ هزار هکتار آن متعلق به منطقه مراکان خوی است؛ حدود ۱۰۰ محیط بان مسوولیت حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا