اخبار
کد خبر : 14482 ۱۴۰۰/۰۹/۲۴   ۲۰:۳۲:۲۷

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد؛
استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتقای امید در بین جوانان

 

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتقای امید در بین جوانان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، وحید پوریا فر امروز در دیدار با مدیر کل ارتباطات استان اظهار کرد: یکی از تاکیدها و منویات رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و امید آفرینی در بین جوانان است.

وی بیان کرد: تحولات فضای مجازی بر حوزه‌های مختلف اجتماعی تاثیر گذاشته و در سال‌های اخیر تاثیر این تحولات قابل مشاهده است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی هم با ارائه گزارش وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اقدامات، برنامه ها و پروژه های اولویت دار در دست اقدام  اظهار کرد: در راستای کاهش محرومیت‌زدایی، توسعه ارتباطات و اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان را پیگیر هستیم .

با اشاره به حوزه اینترنت روستایی افزود: وزارت ارتباطات مکلف است طبق برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاهای استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که تا به امروز این موضوع محقق شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال آیند تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

قاسم جلیلی نژاد گفت: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

وی در ادامه به راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس جزو چهار ایستگاه فضایی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه فضایی در کشور فعالیت دارد که مقرر شده دو ایستگاه فضایی دیگر در استان های آذربایجان غربی و خراسان شمالی ایجاد شود و این بستر خوبی برای توسعه اشتغال فضا پایه در استان است.

جلیلی نژاد با اشاره به رشد اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات در دنیا عنوان کرد: اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال می رود و توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا حرف اول را می زند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی یکی از برنامه های استان در حوزه فاوا را راه اندازی قطب مرکز داده در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: مرکز دیتا سنتر ماکو یکی از سه قطب اصلی دیتا سنتر کشور و به عنوان یکی از المان های اصلی شبکه ملی اطلاعات است که راه اندازی آن تحول می تواند در بحث اشتغال و توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات بسیار موثر باشد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا