Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1447 ۱۳۹۴/۱۰/۲۱   

آذربایجان غربی بیشترین تعداد دانش آموز عشایری را داراست

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی بیشترین تعداد دانش آموز عشایری را در سطح کشور داراست.

به گزارش نای قلم، رقیه حسین پور در گفت و گویی اظهار کرد: آذربایجان غربی با این تعداد دانش آموز نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان عالی استان و کشور است.

وی افزود: در مناطق عشایری استان 29 هزار و 339 دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

به گفته حسین پور در سال تحصیلی جاری 575 مدرسه در مناطق عشایری استان فعالیت می کند که از این تعداد 464 مدرسه ابتدایی، 85 مدرسه متوسطه اول و 26 مدرسه متوسطه دوم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت 2هزار و 388 نفر در مجموعه آموزش و پرورش عشایری استان گفت: امسال تعداد یک هزار و 586 کلاس درس برای دانش آموزان عشایری استان تشکیل شده است.

حسین پور با بیان اینکه 13 منطقه آموزشی عشایری در سطح استان وجود دارد؛ ادامه داد: این مناطق شامل اشنویه، سلماس، ماکو، نقده، کشاورز، شوط، شاهین دژ، سیلوانا، خوی، چایپاره، چالدران، پلدشت و بوکان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اذعان داشت: شهرستان خوی با 92 مدرسه و 6هزار و 775 دانش آموز بیشترین دانش آموز عشایری را در سطح استان داراست.

این مقام مسئول، برنامه ریزی برای تحت پوشش قرار دادن کودکان لازم التعلیم و افزایش پوشش تحصیلی در مناطق عشایری استان را مهمترین هدف در این راستا عنوان کرد.

وی بستر سازی بمنظور تحقق اهداف و برنامه ها آموزشی متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی مناطق عشایری، ارتقای مهارتهای حرفه ای معلمان با استفاده از تجارب بین المللی و شرایط بومی، استفاده از فناوری های نوین آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات در مدارس عشایری، برنامه ریزی جهت برگزاری همایش ها و جشنواره ها در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری و جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی برای رشد کیفی برنامه های آموزشی را از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش عشایری استان دانست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا