اخبار
کد خبر : 14461 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱   ۲۳:۳۴:۳۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛
ثبت‌نام 790 ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان‌غربی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تا به امروز در نمایشگاه مجازی کتاب استان 790 ناشر از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش نای قلم، علیرضا نوروزی امروز در نشست هماهنگی هفدهمین نمایشگاه سراسری مجازی کتاب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از جهت دسترسی آسان و قابل استفاده‌تر بودن برای عموم مردم با نمایشگاه فیزیکی متفاوت است.

وی با بیان اینکه تنها دلیل عدم برگزاری نمایشگاه فیزیکی، کرونا نبوده بلکه قسمتی نیز به بحث بودجه دولت مرتبط است، مشکل دوم را ترافیک برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه عنوان کرد.

نوروزی افزود: به این دلیل زمانی‌که برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی در ارومیه اختصاص می‌دادند، اصولا مناسب نبود و در این نمایشگاه‌ها بیشتر مردم خود ارومیه و شهرهای نزدیک می‌توانستند حضور پیدا کنند و همچنین در بخش توزیع یارانه با مشکل مواجه می‌شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، مشکلات مسافتی و مالی، فرصت کم برای پیدا کردن کتاب را از دیگر مشکلات نمایشگاه فیزیکی عنوان کرد و ادامه داد: 24 ساعته بودن نمایشگاه مجازی، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از بن کارت‌ها و توزیع عادلانه، حضور راحت ناشران، افزایش سطح کمی و کیفی نمایشگاه و ارائه نشدن کتاب‌های تکراری را از مزایای نمایشگاه مجازی عنوان کرد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: به خاطر مجازی بودن، نمایشگاه باید فضاسازی و اطلاع‌رسانی توسط تمام ارگان‌ها بیشتر انجام شود.

*خرید با تخفیف 40 درصدی از نمایشگاه مجازی کتاب استان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان است، گفت: همچنین این نمایشگاه می‌تواند هفته فرهنگی استان نیز محسوب شود.

رسول بابازاده، افزود: نمایشگاه مجازی کتاب در استان آذربایجان‌غربی با حضور ناشران سراسر کشور به مدت هفت روز از (۸ تا ۱۴ دی) سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: این نمایشگاه با هدف فراهم کردن زمینه حضور بیشتر ناشران نسبت به نمایشگاه فیزیکی، امکان توزیع عادلانه یارانه حمایتی در تمام نقاط استان و کمک به توزیع مناسب کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در نمایشگاه مجازی کتاب استان قرار است کتاب‌ها را با تخفیف 40 درصدی ارائه کند، مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با 20 درصد تخفیفی که توسط ناشر و 20 درصد توسط خانه کتاب و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای متقاضیان ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: در سایت بیش از 10 هزار نفر در سامانه می‌توانند بن کارت را همزمان ثبت نام و دریافت کنند و این در استان ما بیشتر بودن شهرستان‌ها و تقاضای خرید ثابلیت خوبی بوده و این سامانه 24 ساعته فعال است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان‌غربی، استان فرهنگ‌خیزی است و هر کاری در زمینه فرهنگ انجام دهیم، سرمایه‌گذاری برای آینده است و در این زمینه نباید شک کنیم.

هادی طباطبایی، افزود: سه ارگان صدا و سیما، شورای اطلاع‌رسانی استان و خانه مطبوعات در زمینه اطلاع‌رسانی نمایشگاه مجازی کتاب باید تمام تلاش خود را به کار ببرند و ارائه شماره تلفن ثابت و ایجاد دبیرخانه فیزیکی در ارشاد باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین انتخاب نام یکی از مفاخر استان برای نمایشگاه مجازی کتاب و برگزاری بزرگداشت، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و برون‌سپاری بخشی از این نمایشگاه به این سازمان‌ها و برگزاری کارگاه و استفاده از ظرفیت برنامه شاد را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا