Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14456 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱   ۲۱:۴۶:۰۹

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
تولید گوشت مرغ در آذربایجان غربی بیش از نیاز روزانه است

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه باز مصرف می‌شود.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در جلسه برنامه ریزی برای تولید گوشت مرغ گرم و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان اظهار کرد: از تولید ماهانه به طور میانگین چهار میلیون و ۴۰۰ هزار مرغ گوشتی در سطح مرغداری‌های استان خبر داد.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال جاری میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود که متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری‌ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها میزان جوجه‌ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سال جاری شده بود.

کرامتی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه  گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تا کنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمت‌ها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته مقدار ۲۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع شد.

کرامتی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت‌ها و عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح  بازار و فروشگاه‌های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

وی افزود: وظیفه ما حمایت از تولید و تولیدکنندگان در بخش کشاورزی است و همه تلاش ما بر این است که در مسیر رفع موانع تولید و تسهیل‌گری در بخش کشاورزی حرکت کنیم و گام‌های موثری برداریم.

کرامتی تاکید کرد: باید تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در امر مدیریت و تصمیم‌سازی در برنامه‌های اجرایی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تصمیم‌گیری جامع و هدفمندی برای ایجاد تعادل و آرامش در امر عرضه و تقاضا در بازار و تامین امنیت غذایی مردم داشته باشیم.

* آماده ذخیره‌سازی گوشت مازاد از مرغداری‌های استان هستیم

یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در صورت تولید گوشت مرغ گرم مازاد بر مصرف استان توسط واحدهای تولیدی، شرکت پشتیبانی امور دام استان آماده خرید تضمینی و ذخیره‌سازی گوشت مازاد از مرغداری‌های استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۴۱ واحد فول اتوماتیک مرغداری گوشتی، کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه‌های صنعتی طیور و واحدهای جوجه کشی در استان گفت: در استان تمام حلقه‌های صنعت طیور تکمیل شده است و آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم صنعت طیور کشور به شمار می رود.

*1200 مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه و کشتارگاه‌های طیور

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به روند نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی از زمان تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان، گفت: در طی 10 روز یک هزار و۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه و کشتارگاه‌های طیور در سطح استان انجام شده است که متخلفان در این زمینه شناسایی شده و به عنوان اخلالگر نظم اقتصادی به مراجع قضایی و نظارتی معرفی شده است.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و زنجیره های طیور و کشتارگاه‌های استان خواستار تشکیل کمیته پیگیری مسائل و مشکلات تولید گوشت مرغ و حمایت از مرغداران شدند.

*توزیع یکهزار و ۶۰۳ تن مرغ منجمد در سطح بازار آذربایجان غربی

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی گفت: به منظور ایجاد تعادل و تنظیم بازار گوشت مرغ در استان، یک هزار و ۶۰۳ تن مرغ منجمد در سطح بازار استان از ۱۵ آبان ماه تا کنون توزیع شده است.

داود قربان نژاد اظهار کرد: در طی این بازه زمانی به طور میانگین در بعضی روزها ۱۰۵ تن مرغ منجمد در سطح بازار استان توزیع شده است که باعث تثبیت قیمت‌ها و آرامش در بازار شد.

قربان‌نژاد تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی خرید مرغ مازاد بر نیاز روزانه استان به صورت نامحدود از واحدهای تولیدی را دارد.

وی افزود: طی یک ماه گذشته، ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در بین واحدهای مرغداری گوشتی استان توزیع شده است و در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای تامین و توزیع جوجه یکروزه مورد نیاز واحدها را داریم .

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا