اخبار
کد خبر : 1445 ۱۳۹۴/۱۰/۲۱   

جریمه بیش از 225 هزار نفر به خاطر نبستن کمربند ایمنی در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از جریمه 225 هزار و 674 نفر به خاطر نبستن کمربند ایمنی توسط پلیس در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی سعیدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی، خودروهایی که بیش از 10 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده داشته باشند، توسط پلیس توقیف و به پارکینگ ها منتقل می شوند.

وی افزود: امسال یک هزار و  698 دستگاه انواع خودرو با جریمه پرداخت نشده بیش از 10 میلیون ریال در این استان توقیف شده است.

سعیدی میزان جریمه پرداخت نشده خودروهای توقیفی در سال جاری در آذربایجان غربی را بیش از 26 میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش آمار تصادفات جرحی در استان خبر داد و گفت: امسال 66 هزار و 979 فقره تصادفات جرحی گزارش شده که 18درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 193 فقره تصادف خسارتی نیز گزارش شده است که نسبت به سال گذشته با 9 درصد کاهش مواجهیم.

سعیدی با اشاره به این‌که تعداد مجروحان تصادفات در سال گذشته 6643 نفر بوده است، تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، سال گذشته 1314 فقره تصادفات خسارتی و 5906 فقره تصادفات جرحی در استان رخ داده است.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی متأسفانه روزانه در استان 250 فقره تصادف رخ می‌دهد و 500 نفر درگیر مسائل و مشکلات تصادفات رانندگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه متأسفانه عابران پیاده به جای عبور از پیاده‌روها، پل‌های عابران پیاده و خطوط عابران پیاده از سواره‌روها تردد می‌کنند و این خود تصادفات را تشدید می‌کند، خاطرنشان کرد: عابران پیاده با 52 درصد بیشترین سهم در تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا