اخبار
کد خبر : 14446 ۱۴۰۰/۰۹/۲۰   ۲۰:۲۸:۳۲

استاندار آذربایجان غربی:
نقشه راه توسعه هر منطقه تدوین می‌شود

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سفرهای شهرستانی و بازدیدهای میدانی، نقشه راه توسعه هر منطقه بر اساس نقش‌های مدیریتی شهرستانی، استانی و ملی تدوین می‌شود.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در نخستین جلسه شورای اسلامی استان، اظهار کرد: در روزهای آینده به همراه مدیران استان با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، احصاء مسائل و مشکلات و بازدید میدانی از روند اجرای پروژه‌ها به تمام شهرها، بخش‌ها و برخی از مناطق روستایی استان سفر می‌کنیم.

وی با تشریح برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌محور دولت سیزدهم در سال 1401، افزود در سال آینده با افزایش اختیارات استانداران، تشکیل صندوق اعتباری در هر استان و تمرکز کشور بر مبنای مسائل اقتصادی شاهد شتاب در روند پیشرفت و آبادانی استان‌ها خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه و ثروت‌های خدادادی در استان، توجه به مباحث اقتصادی، ایجاد درآمد پایدار و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال را از جمله اولویت‌های مدیریت شهری در شهرهای استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: استان از ارائه طرح‌ها و پیشنهادات خلاق و علمی در مباحث توسعه‌ای هر منطقه استقبال می‌کند و امیدواریم با انسجام، وحدت و همدلی بتوانیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، عقب‌ماندگی‌های استان را رفع و شاخص‌های توسعه‌ای استان را ارتقا دهیم.

معتمدیان رویکرد دولت سیزدهم و استان را توجه به مناطق کم‌برخوردار و محرومیت‌زدایی عنوان و تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی نیز بر این مساله متمرکز شده و بر اساس مطالعات علمی و بررسی شاخص‌های توسعه‌ای و در راستای تحقق عدالت اجتماعی حرکت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نظارت و هماهنگی از جمله مهمترین وظایف شوراهای اسلامی است.

وی اذعان کرد: افزایش نقش نظارتی شوراها در چارچوب قوانین و دوری از دخالت در امور اجرایی شهرداری‌ها می‌تواند در بهبود روند فعالیت‌های مدیریت شهری و کاهش تخلفات احتمالی و افزایش اعتماد عمومی مردم بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عضویت رییس شورای اسلامی استان، در شورای برنامه‌ریزی  و توسعه استان، گفت: احصاء و جمع‌بندی مسائل و مشکلات مناطق مختلف شهری توسط شورای اسلامی استان و مطرح کردن آنها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌تواند در روند توزیع اعتبارات و امکانات در راستای محرومیت‌زدایی در این مناطق موثر باشد.

معتمدیان توجه مدیریت شهری به مسائل اجتماعی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و رفع مسائل و مشکلات و ساماندهی این مناطق و مقابله و ساماندهی پدیده‌های نوظهور اجتماعی از جمله تکدیگری و همچنین جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر در شهرها باید بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر شرایط ویژه استان و قرار گرفتن استان در خط اول تهاجم فرهنگی، افزود: توجه به مباحث فرهنگی و مذهبی و حمایت از اجرای این برنامه ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد .

در نخستین جلسه استاندار آذربایجان غربی با اعضای شوراهای اسلامی استان اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی با رای اعضا انتخاب و سوگند نامه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های استان در این جلسه قرائت شد.

 در این جلسه رسول اصغرزاده به عنوان رئیس، اسکندر محمدنژاد به عنوان نائب رئیس، رسول قربانی به عنوان منشی نخست و علی جمشیدزاده به عنوان منشی دوم شوراهای اسلامی آذربایجان غربی انتخاب شدند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا