Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1444 ۱۳۹۴/۱۰/۲۱   

بدهی 3000 میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

یکی از تبعات اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه های درمانی افزایش مراجعات مردم به بیمارستان های دولتی است گرچه این اقدام رضایت مردم از روند اجرای این طرح را به دنبال داشته اما در این بین سازمان های بیمه گر در میانه راه با پرداخت نکردن بدهی بیمارستان ها مجریان طرح تحول را تنها گذاشته اند.

بر این اساس در شرایط کنونی موضوعی که در این بین نگرانی های متعددی را برای ادامه اجرای موفق این طرح ملی به وجود آورده، بحث مطالبات بیمه ها به بیمارستان های دولتی است، چرا که پس از آغاز اجرای طرح و کاهش فرانشیز پرداختی از سوی بیماران، بیمه ها به عنوان عمده منابع تامین کننده بیمارستان ها به حساب می آیند، ولی تاخیر در خصوص اسناد پرداخت نشده از سوی بیمه ها، بیمارستان های دولتی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

به طوری که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بارها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند به طوری که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر خود مشکلات پیش آمده برای بیمارستان های دولتی را بخشی از معضلات بدهی بیمه ها عنوان کرد.

رسول خضری اظهار کرده است وقتی در شرایط فعلی ۸۰ درصد بار بستری بیماران به سمت و سوی بیمارستان های دولتی سوق پیدا کرده است، ادامه موفق طرح تحول سلامت با منابع مالی و استمرار آن امکان پذیر است. اگر چنان که این وقفه ها صورت بگیرد یا طولانی مدت باشد قطعا دودش در چشم مردم خواهد رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی نیز در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد: بیمه ها  در مجموع سه هزار میلیارد ریال بدهی به دانشگاه دارند.

محمود صاریخان اضافه کرد: مطالبات دانشگاه در برابر خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در بیمه های اصلی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، بیمه سلامت و کمیته امداد و سایر بیمه ها در مجموع بر اساس اسناد ارسالی که مرداد ماه ارسال شده 2000 میلیارد ریال و 100 میلیارد ریال مطالبات از بابت خدمات ارائه شده است که به زودی اسناد آن ارسال می شود.

وی تصریح کرد: به علت این تاخیر با مشکل پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران مواجهیم.

در حال حاضر که بیمارستان ها با مشکلات فراوانی از جمله فرسودگی ابنیه و تجهیزات، کمبود تخت بستری و به طبع آن بروز صف انتظار و شلوغی مراکز مواجه هستند، انتظار می رود با پرداخت به موقع بدهی بیمارستان های دولتی روند خدمات رسانی از سوی کادر درمانی به مردم که با اجرای طرح تحول سلامت روند رو به رشدی نیز پیدا کرده است دچار اختلال نشود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا