اخبار
کد خبر : 14435 ۱۴۰۰/۰۹/۱۹   ۱۱:۰۸:۵۰

در دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستایی آذربایجان غربی اتفاق افتاد؛
ثبت‌نام 11 هزار و 530 خانوار در طرح اقدام ملی مسکن

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از ثبت‌نام 11 هزار و 530 خانوار در طرح اقدام ملی مسکن در دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستایی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: دفاتر فناوری اطلاعات روستایی دستاوردی برای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به ادارات دولتی و گرفتن خدمات در چهار حوزه خدمات بانکی، کشاورزی، آموزش و بهداشتی است که تا کنون 77 دفتر ICT روستایی در آذربایجان غربی پروانه فعالیت  دریافت کردند.

وی افزود: در کنار راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در شهرها، این مراکز با نام دیگری که "دفاتر ارتباطات روستایی" است، در مناطق روستایی راه‌اندازی شده تا دسترسی مردم به خصوص روستانشینان به خدمات الکترونیک به راحتی صورت گیرد و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: ایجاد فرصت برابر برای هر ایرانی به منظور مراجعه به دستگاه‌ دولتی از مزایای دفاتر فناوری اطلاعات روستایی و دفاترپیشخوان شهری است زیرا باید شخصی که در روستا است با فردی که در پایتخت زندگی می‌کند، برای مراجعه به وزارتخانه‌ای که در مرکز کشور قرار دارد از امتیازی عادلانه برخوردار باشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات ثبت نام طرح ملی مسکن در دفاتر پیشخوان افزود: تمام فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اعم از کنترل اصالت مدارک، احراز هویت و سکونت پنج ساله در یک شهر، بارگذاری تعهدنامه و کنترل چک لیست پالایش متقاضیان نیز دفاتر پیشخوان شهری و روستایی انجام شد که مصداق واقعی اجرای یک طرح در بستر دولت الکترونیک است.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر پیشخوان گفت: در راستای صیانت از حقوق مردم در نظام اداری و رعایت حقوق شهروندی بازدیدهای دوره‌ای برای ارائه خدمات مطلوب به مردم انجام می شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شهرستان ارومیه توسط دبیر کمیته استانی نظارت بر ایفای تعهدات و اعمال مقررات استان به همراه هیات بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان به صورت حضوری مورد بازدید قرار گرفته و وضعیت دفاتر، تاکیدات و تذکرات ارائه شده قبلی به مدیران دفاتر در آن خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با هدف ساماندهی، تسهیل و شفاف‏سازی امور مربوط به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر‏دولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و در راستای اجرای ماده ۳ قانون اصلاح مواد ۱، ۶ و ۷ قانون اجرای سیاست‏های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی را تصویب کرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا