اخبار
کد خبر : 14432 ۱۴۰۰/۰۹/۱۹   ۱۰:۳۸:۱۳

مدیرکل امور عشایری استان:
طرح حمایت و نگهداری از دام‌های مولد در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

 

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی از اجرای طرح حمایت و نگهداری از دام‌های مولد در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی ناجی در گفتگویی اظهار کرد: ۷۰ هزار راس دام مولد عشایر این استان تحت پوشش طرح حمایت و نگهداری از دام‌های مولد قرار می‌گیرند.

وی افزود: این دام‌ها روزانه ۹۱ هزار کیلوگرم سهمیه نهاده دامی دریافت می‌کنند.

 به گفته مدیرکل امور عشایری استان، با این میزان نهاده توزیعی، هر دام روزانه یک کیلو و ۳۰۰ گرم سهمیه نهاده دامی دارد.

ناجی ادامه داد: این طرح تا سه ماه آینده در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا توزیع نهاده‌ها به منظور حفظ دام مولد استان به صورت هدفمند به دست عشایر برسد و زمستان‌گذرانی به راحتی صورت گیرد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی در خصوص سیاست‌های حمایتی از عشایر در خصوص دام مازاد عشایر استان افزود: از مجوز صادرات ۵۰ هزار راس دام صادراتی کل کشور در مرحله اول تعداد ۱۰ هزار راس براي آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

ناجی با اشاره به صدور كارت هويت و تردد عشايرى و مجوز الكترونيكى از سامانه صدور مجوزهاى الكترونيكى وزارت جهاد كشاورزى (سماك) تصریح کرد: تاكنون براي ١٠ هزار سرپرست خانوار عشاير مجوز صادر شده و از عشايری که جهت صدور مجوز اقدامی نکرده اند، درخواست می شود كه در اسرع وقت براى ثبت تقاضا و دريافت مجوز  و همچنين اجراى طرح حمايت و نگهداري دام مولد به شركت هاي تعاوني عشایری و ادارات امور عشاير شهرستان مربوطه مراجعه كنند.

ناجی افزود: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که بیش از ۱۰۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط حدود ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر مولد و زحمتکش باید به طور مستمر و با جدیت دنبال شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا