اخبار
کد خبر : 14430 ۱۴۰۰/۰۹/۱۹   ۱۰:۲۴:۲۳

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
فعالیت‌های فرهنگی باید مردمی باشد

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و مجمع خیران فرهنگ‌ساز باید مردمی باشد وگرنه اتفاقی در حوزه فرهنگ نخواهد افتاد.

به گزارش نای قلم، سیدمحمد هاشمی شب گذشته در دیدار با نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: فرهنگ مصرف‌کننده نیست، بلکه فرهنگ ریشه است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از درخواست‌های این حوزه زیرساختی است؛ احساس می‌شود زیرساخت‌های این حوزه اگر خوب هم نباشد بد نیست!

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید مطالبات را به سمتی ببریم که مبالغی که هزینه می‌شود به دست هنرمندان و فعالان این حوزه برسد.

هاشمی تصریح کرد: آذربایجان غربی اولین استانی است که به صورت منظم و مرتب به حوزه هنر ورود کرده است.

محمد حبیبی، نماینده اصحاب فرهنگ و هنر نیز در ادامه این نشست، تخصیص اعتبار و بودجه برای فرهنگ و هنر، برگزاری جشنواره‌های موسیقی، هنری در سطح ملی و بین‌المللی، احداث خانه هنرمندان، راه‌اندازی مجمع خیرین فرهنگ‌ساز، پُررنگ‌تر و فعال‌تر شدن نقش سُفرا و رایزنان فرهنگی، تامین اعتبار بودجه برای پیشکسوتان هنر و هنرمندان حوزه سینما و فیلم، پیگیری مجوز تاسیس خانه هنرمندان، نبود تشکل‌های رسمی و حقوقی برای پیگیری مشکلات و مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت از فعالان بازی‌های رایانه‌ای، ایجاد صندوق ذخیره‌سازی برای حمایت از توسعه فرهنگ، هنر، پیشکسوتان و فعالان این حوزه، لزوم حمایت از تاسیس مراکز نوآوری و خلاقیت در حوزه فرهنگ و هنر، فناوری‌های رسانه، تربیت نیروی انسانی مجهز را به عنوان گوشه‌ای از مطالبات و مشکلات این قشر عنوان کرد.

همچنین در این جلسه به بخشی از مطالبات اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز پرداخت شده که معاون وزیر قول مساعدت جهت پیگیری مطالبات به ویژه در خصوص بیمه خبرنگاران داد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا