اخبار
کد خبر : 1443 ۱۳۹۴/۱۰/۲۱   

اپیدمی آنفولانزا در آذربایجان غربی شایعه است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی در خصوص بروز برخی شایعات در سطح استان آذربایجان غربی مبنی بر همه گیری و اپیدمی بیماری آنفولانزا گفت:چنین چیزی صحت ندارد.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنفولانزا از دسته بيماري سرماخوردگي است كه ابتلا به آن در فصل زمستان طبيعي بوده و در همه جا اتفاق مي افتد چه بسا هر سال تراكم بيماران در دو فصل پاييز و زمستان وجود دارد كه يك اتفاق معمول است و هيچ نگراني از بابت شيوع اين بيماري وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال هیچگونه افزایش موارد بیماری به صورت غیرمتعارف وجود ندارد، اضافه کرد: شش نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا و وجود عواملی چون کهولت سن، بیماری ریوی و قلبی فوت کرده اند.

انتظارمهدی همچنین تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی موردی از آنفلوانزای خوکی مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده علائمی همچون تب، سرفه های خشک، مشکلات تنفسی، درد عضلانی فورا به پزشک مراجعه شود و افرادی که بیماری های زمینه ای و مشکلات تنفسی دارند بیشتر مراقب باشند و شهروندان به راحتی با رعایت اصول بهداشتی و پوشاک مناسب زمستانی می توانند از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری کنند.

انتظارمهدی با تاکید بر اینکه افرادی که عمل های جراحی داشته اند و یا بیماری خاصی دارند بهتر است مراقبت بیشتری در فصل سرما داشته باشند، گفت: افراد باید در رفت و آمدها و دید و بازدیدها به نکات بهداشتی توجه کنند.

وی افزود: افرادی هم که علائم سرما خوردگی را در خود مشاهده می کنند در اسرع وقت به پزشک مراجعه و از خود درمانی پرهیز کنند و راه پیشگیری از این بیماری رعایت توصیه های بهداشت فردی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا