Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14419 ۱۴۰۰/۰۹/۱۶   ۲۳:۲۵:۲۱

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛
ترسیم نقشه راه بهره‌برداری از معادن آذربایجان غربی

تنوع و غنای ذخایر عظیم معدنی، ایران را یکی از کشورهای پرپتانسیل جهان از نظر توانایی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت کرده است و موقعیت جغرافیایی و وضعیت ژئوپلیتیک ایران در منطقه، امکان صادرات صنایع معدنی را به تمامی نقاط دنیا میسر می‌کند.

آذربایجان غربی در این بین به لحاظ تنوع مواد معدنی بخش مهمی از ذخایر کشور را در خود جای داده است و از نظر تنوع مواد معدنی با داشتن ۵۱ ماده معدنی جایگاه سوم کشور و از نظر ذخایر معدنی با داشتن یک میلیارد و۲۲۷ میلیون تُن ذخیره مواد معدنی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه استان در حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: زمینه تدوین نقشه راه توسعه و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان ترسیم می‌شود .

محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان و تدوین برنامه مدون در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های استان در بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها ضروری است.

وی با دعوت از معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به همراه مدیران زیر مجموعه این سازمان به استان، تصریح کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های مستعد سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است.

معتمدیان افزود: وجود معادن غنی در بخش‌های مختلف زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم کرده و انتظار می‌رود سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نقش موثر و فعلی در سرمایه‌گذاری در این بخش استان ایفا کند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا