اخبار
کد خبر : 14408 ۱۴۰۰/۰۹/۱۶   ۰۸:۵۰:۱۹

تکدی‌گری معضلی در زیر پوست شهر؛
برخورد با باندهای تکدی‌گری و کودکان خیابانی

 

یکی از مسائل مورد توجه مطالعات جامعه‌شناسی، "تکدی‌گری" است که با ساخت‌های اجتماعی- اقتصادی هر جامعه‌ای در ارتباط است.

به گزارش نای قلم، تکدی‌گری در شهر‌‌ها ازمعضلات اجتماعی است؛ آنان که با گدایی کردن حیات می‌گذرانند، نه تنها به کار تولیدی نمی‌پردازند، یا خدمتی ارائه نمی‌دهند، بلکه در مسیر‌های انحرافی قدم می‌گذراند. در این حالت، جامعه آسیب‌دیده و مغشوش می‌شود و در نهایت راه برای هنجارشکنی هر چه بیشتر باز می‌شود.

منظره هزاران متکدی که در نهایت ذلت و با ارائه اندام‌های از کار‌افتاده و زخمی، ... در گوشه‌گوشه شهر‌ها پدیدار می‌شوند، دال بر فقر، زوال منابع انسانی و همه نوع آمادگی در راه تکوین و بسط انواع جرائم است. از همین دیدگاه، می‌توان گفت: همان‌طور که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد، آمادگی‌های انسانی یک جامعه است، به همان نسبت نیز تعداد متکدیان شاخص اساسی در شناسایی عقب‌افتادگی آن جامعه به شمار می‌آید، چه پدیده تکدی با خود همه عوامل و عناصر منفی را یکجا دارد، از جانبی فقر فرهنگی و تباهی جامعه را می‌رساند، از جانب دیگر به روشنی محرومیت را با تمامی ابعادش هم مادی و هم‌روانی به منصه ظهور می‌گذارد.

تکدی‌گری بدون تردید در آینده پیامد‌های منفی برای جامعه دارد لذا برای حل آن باید برخورد قانونی شود.

فرماندار ارومیه نیز امروز تاکید کرد باید با باندهای تکدی‌گری و کودکان خیابانی برخورد شود.

رسول مقابلی امروز در جلسه کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی شهرستان اظهار کرد: کوتاهی برخی از دستگاه‌ها، موجب گسترش متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر شده است.

وی از دستگاه قضایی خواست قاطع با هرگونه تعلل در ساماندهی متکدیان برخورد شود.

مقابلی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های متولی در ساماندهی متکدیان و کودکان کار، افزود: شهرداری ارومیه ملزم است هرچه سریع‌تر گرمخانه شهر را تکمیل کند.

فرماندار ارومیه همکاری دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی جهت برخورد قاطع با باندها و متکدیان حرفه ای را ضروری دانست و تصریح کرد: شناسایی و معرفی متکدیان حرفه ای و باندهای تکدی گری و کودکان خیابانی به دستگاه قضایی به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز با تاکید بر ضرورت تکمیل گرمخانه شهر توسط شهرداری جهت ساماندهی متکدیان، گفت: فرهنگ سازی در جامعه و برخورد قاطع با باندهای تکدی گری، ساماندهی متکدیان را تسریع خواهد کرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا