Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14405 ۱۴۰۰/۰۹/۱۵   ۲۱:۰۳:۳۶

معضلات حمل و نقل عمومی ارومیه بررسی شد؛
بدهی 40 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه در حوزه حمل و نقل

 

پدیده رو به رشد افزایش جمعیت و توسعه شهرها باعث ایجاد شلوغی، ترافیک و آلودگی محیط زیست می شود و بدنبال آن پیامدهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری را موجب می شود.

به گفته کارشناسان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی کارا و موثر به عنوان یکی از بهترین راهکارها در راستای رفع این مشکلات در بین برنامه ریزان و مدیران شهری مطرح است.

شهرستان ارومیه یکی از شهرهای پرخودرو در کشور به شمار می رود و در این راستا ترافیک سنگین خیابان های این شهر، ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی را می‌طلبد.

با توجه به اهمیت موضوع، اعضای کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری در نشست هفتگی خود به رفع این معضل تاکید کردند و راهکارهایی ارائه دادند.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری، 40 میلیارد تومان بدهی دارد.

نقی کریمی افزود: بدهی‌های سازمان‌ها و معاونت‌ها باید مدیریت شود، نمی‌توانیم بگوییم به ما مربوط نیست، ما به عنوان شورا این شرایط را قبول کرده و پای به شورا گذاشته ایم.

وی تصریح کرد: باید بازه زمانی بازپرداخت بدهی‌ها مشخص و شفاف شود و طولانی مدت شدن پروسه تسویه بدهی‌های پروژه های عمرانی غیرقابل قبول است.

کریمی یادآور شد: بدهی های پیمانکاران را باید به روز پرداخت کرد همانطور که شهرداری مطالباتش را به روز پرداخت می کند.

به گفته وی، باید شهرداری یک روش پیشنهادی منجر به پیشرفت به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کند تا وارد مقوله تصمیم گیری شویم.

* ضرورت تخصیص یارانه دولتی برای ناوگان بخش حمل و نقل عمومی

نایب رییس عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه هم با اشاره به مشکلات عدیده ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی گفت: رانندگان اتوبوس های شهری سال هاست زحمات زیادی متحمل شدند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

ساسان ابراهیم زاده خواستار عقد قرارداد پنج ساله با ناوگان اتوبوس های شهری بخش خصوصی شد و افزود: عقد قرارداد با این قشر باعث می شود آنها از بلاتکلیفی که این روزها گرفتارش هستند خلاص شوند.

"افزایش یارانه" ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی از دیگر پیشنهادات نایب رییس عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه بود و تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و نامعلوم بودن شرایط پیش رو، برای افزایش مبلغ یارانه در کمیسیون تصمیم نهایی گرفته شود.

ابراهیم زاده در ادامه تصریح کرد: پیگیری یارانه دولتی برای بخش حمل و نقل هم در دستور کار قرار بگیرد.

* ضرورت استفاده از بودجه های سراسری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

سخنگوی شورای شهر ارومیه هم گفت: از بودجه سراسری و شهروندی باید برای ارتقای ناوگان اتوبوس های شهری هزینه کنیم تا بین درآمد و هزینه رانندگان اتوبوس توازن ایجاد شود.

توماج وحید افشار افزود: وظیفه ما است که کمک کنیم ناوگان شهرداری سرپا بماند و از حمایت شهرداری باید اطمینان حاصل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:: سرانه هر ارومیه ای در بودجه ۹۹ تقریبا دو میلیون تومان بود که کمتر از ۷۰ درصد آن محقق شد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه افزود: به جای افزایش درصدد تحقق، با روش‌های جدید مدیریت به دنبال تعریف منابع جدید، رفع موانع، بسترسازی سرمایه گذاری و جذب از منابع ملی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه "سقف بودجه 1400 شهرداری نباید بیشتر از دو هزار میلیارد تومان باشد" تصریح کرد: باید بودجه را واقعی کنیم و اجازه ندهیم سقف بودجه بیشتر شود.

وحیدافشار به سهم ناچیز شهرداری از محل جرائم رانندگی در سطح شهر هم اشاره کرد و ادامه داد: در سال 99 در حدود 50 میلیارد تومان از بابت جریمه به خزانه دولت پرداخت شده که 60 درصد آن باید به شهرداری اختصاص پیدا می کرد.

وی، اجرای مدیریت محله محور و شهروند محور را باعث افزایش رضایتمندی مردم دانست و تصریح کرد: برخی از امکانات مناطق محروم سوء استفاده می کنند در حالی که نیازی به آن ندارند. باید امکانات تعریف شده برای مناطق محروم  به سمت مودیان و شهروندان کم‌ برخوردار و محروم در کل سطح شهر سوق یابد.

وحیدافشار عنوان کرد: در طول 1401 اگر استقرار مناطق احصاء شود می‌توانیم در بودجه 1402 آن را مد نظر قرار دهیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا