Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14401 ۱۴۰۰/۰۹/۱۵   ۲۰:۰۲:۲۱

شهردار ارومیه تاکید کرد؛
هوشمندسازی شهر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

 

تحولات جمعیتی و افزایش جمعیت و متعاقب آن افزایش مهاجرت‌ها از نقاط محروم به نقاط برخوردار، اثرات شگرفی بر ساختار اجتماعی، اقتصادی و کالبدی منطقه برجای گذاشته که منجر به برهم خوردن تعادل‌های منطقه‌ای و ناکارآمدی شهرها شده است.

به گزارش نای قلم، از طرفی شهرسازی در حال رشد، فشار توسعه را بر زیرساخت‌های سنتی شهرها اعمال می‌کند، چراکه به دنبال ازدحام جمعیت تقاضا برای انرژی، آب، بهداشت و درمان، خدمات عمومی، آموزش، مراقبت سلامتی و غیره افزایش می‌یابد.

از این رو برای مدیریت این وضعیت هوشمندسازی شهرها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا با استانداردسازی خدمات شهری و مدیریت این پیچیدگی‌ها هم شهرها کارآمدتر شوند و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

شهردار ارومیه در گفتگویی می‌گوید: ارایه خدمات نوین و هوشمند جزو سیاست‌های کاری مدیریت شهری ارومیه است لذا مطالعات طرح‌های توسعه شهری باید بر محور شهر هوشمند باشد.

حسین مهدی زاده اظهار می‌دارد: خدمات شهرداری جهت رضایتمندی شهروندان و داشتن شهری آباد باید به صورت الکترونیک به آنها ارایه شود.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات مدیریت شهری به صورت الکترونیک منجر به تحقق شهر هوشمند می‌شود، می‌افزاید: در سیاست‌ها و برنامه‌های کاری باید به طرف این مهم حرکت کرد.

شهردار ارومیه، شهر هوشمند را یک مقوله بسیار وسیع دانسته و بیان می‌کند: این مهم در تمام حوزه‌های زندگی شهرنشینی قابل تصور بوده و حتی باید گفت که مطالعات طرح‌های توسعه شهری باید بر محور شهر هوشمند باشد.

وی امضای تفاهم نامه همکاری شش جانبه را برای شهر ارومیه یک اتفاق بسیار مبارک و مثبت عنوان و تصریح می‌کند: هم افزایی های لازم منجر به تحقق شهر هوشمند شده و اعلام می کنیم که شهرداری ارومیه همواره در کنار دستگاه های اجرایی ذی ربط جهت پیشبرد امور در این راستا است.

مهدی زاده به پروژه فیبر نوری شهرداری ارومیه اشاره و آن را یک ظرفیت بزرگ اعلام و اظهار می‌کند: نهادها و حوزه های مختلف به عنوان یک پتانسیل به پروژه فیبر نوری شهرداری نگاه کرده و خواهان بهره برداری از آن هستند و ما هم از آنها استقبال می کنیم.

وی بیان می‌کند: تمام تلاش های مدیریت شهری ارومیه بر آن معطوف شده است که ارایه و اخذ خدمات در بستر الکترونیک در یک فضای شفاف و رقابتی و با طی مراحل قانونی انجام شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان می‌کند: حرکت به سمت شهر الکترونیک و هوشمند بخش اعظمی از ترددهای شهری را مدیریت و کاهش ترافیک را رقم می زند .

وی به اقتصاد شهری در شهر هوشمند اشاره و تصریح می‌کند: از بعد اقتصادی، حرکت به سمت شهرالکترونیک منجر به ایجاد انواعی از خدمات الکترونیک شده و در نهایت این مهم افزایش درآمدهای پایدار را برای شهرداری رقم می زند و در ترویح مباحث فرهنگی و سایر حوزه های زندگی شهری یک زیر ساخت بنیادین است.

شهردار ارومیه یادآور می‌شود: ضروری است که خدمات شهرداری در بستر الکترونیک و به صورت شفاف به مردم ارایه شود چرا که این مهم علاوه بر ایجاد شفافیت در بین شهروندان منجر به افزایش درآمدهای شهرداری می‌شود.

 وی در پایان تاکید می‌کند: باید خدمات شهرداری جهت رضایتمندی شهروندان و داشتن شهری آباد و توسعه یافته به صورت الکترونیک به آنها ارایه شود.

لذا هوشمندسازی شهری و ارتقای استانداردهای زندگی شهروندان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا حاکمیت خوبی را ارائه کند و اطمینان دهد که شهروندان در فرایند تصمیم‌گیری مشارکت داده می‌شوند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا