اخبار
کد خبر : 1440 ۱۳۹۴/۱۰/۲۰   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

میانگین سنی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه زیر 23 سال است

سرمربی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه گفت: دومین سال حضور در لیگ برتر کشور را تجربه می کنیم و میانگین سنی بازیکنان این تیم زیر 23 سال است.

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، فاطمه شعبان خمسه در خصوص دور رفت لیگ برتر بانوان گفت: رقابت های دور رفت از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد و چهار تیم برتر جدول هماهنگ تر از سایر تیم ها بودند.

وی اظهار کرد: تنها مشکل لیگ برتر والیبال بانوان نبود هماهنگی بین داوران برای قضاوت بود و اگر داوران از قبل هماهنگ شوند دیگر شاهد قضاوت های سلیقه ای نمی شویم.

شعبان خمسه با بیان اینکه برگزاری دو مسابقه در یک هفته از نظر کاهش هزینه ها کار بسیار خوبی بود، افزود: سه تیم گاز تهران، ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد آمادگی بسیار خوبی برای این رقابت ها داشتند.

وی درباره عملکرد تیم شهرداری ارومیه نیز گفت: تیم بانوان ارومیه برای دومین بار لیگ برتر را تجربه می کند و تمامی بازیکنان تیم از نظر سنی زیر 23 سال هستند و نیمی از آنان برای نخستین بار لیگ برتر را تجربه می کنند.

سرمربی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه تاکید کرد: هدف باشگاه در سال جاری ایجاد زیر ساخت های لازم برای فعالیت بانوان است تا در سال های آینده همانند مردان شهرداری ارومیه به عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر ایران، مطرح باشد.

به گزارش ایرنا، دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان با قهرمانی نیم فصل تیم گاز تهران به پایان رسید و تیم های ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد و برق جدید فارس نیز در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

تیم های سایپا، شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز به ترتیب با شش، سه و بدون امتیاز در رتبه های پنجم تا هفتم جدول لیگ برتر بانوان قرار دارند.

تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه سال گذشته مقام پنجمی رقابتهای لیگ برتر کشور را کسب کرده بود.

دعوت چهار کبدی کار و یک مربی آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی جوانان

چهار کبدی کار آذربایجان غربی به همراه یک مربی استان به اردوی تیم ملی جوانان کشور دعوت شدند.

عیسی زینالی رئیس هیات کبدی آذربایجان غربی افزود: تیم کبدی جوانان استان هفته گذشته مقام نایب قهرمانی کشور را به میزبانی قم به دست آورد و ماحصل تلاش آنها دعوت از بازیکنان این تیم به اردوی تیم ملی است.

وی اظهار کرد: علی شاهی، سینا حسینی، حسین فاطمی و فردین ولی زادگان به عنوان بازیکن و نواب تازه قلعه به عنوان مربی دعوت شدگان استان به این اردو هستند.

زینالی ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون کبدی، اولین اردوی تیم ملی کبدی جوانان جهت آماده سازی مسابقات قهرمانی 2016 آسیا از 25 دی ماه جاری به مدت 10 روز در مجموعه ورزشی بعثت تهران برگزار می شود.

وی از میزبانی ارومیه در برگزاری مسابقات کبدی جوانان آسیا در دو بخش مردان و زنان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: تیم هایی از کشورهای ژاپن، عراق، ترکمنستان، افغانستان، هندوستان، کره جنوبی، بنگلادش، مالزی، تایلند، ترکمنستان، ویتنام، نپال و سنگاپور برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعلام آمادگی کرده اند.

زینالی ادامه داد: مسابقات کبدی قهرمانی زنان و مردان جوانان آسیا از 23 تا 28 بهمن ماه امسال به میزبانی ایران و در شهر ارومیه برگزار می شود.

وی در خصوص وضعیت کنونی کبدی استان آذربایجان غربی در سطح کشور و لیگ برتر ایران گفت: در طول شش ماه از آغاز فعالیت خود در هیات کبدی استان، برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان استان، قهرمانی منطقه یک کشور، دوره های توجیهی مربیان و داوران، دوره های استعدادیابی و جشنواره کبدی در بخش مردان و زنان با هماهنگی و انسجام خاصی انجام شده است.

وی اظهار کرد: حضور تیم مردان و زنان استان در لیگ برتر کشور از جمله برنامه های شاخص هیات است که با وجود تلاش جدی، تیم کبدی مردان آذربایجان غربی فقط با 15 امتیاز تفاضل نسبت به اندیمشک موفق نشد به مرحله نهایی صعود کند.

به گزارش ایرنا، هیات کبدی آذربایجان غربی از رتبه 27 کشور با 18 پله صعود به رتبه نهم کشوری در ارزیابی فدراسیون طی شش ماه نخست امسال رسیده است.

هم اکنون شهرستانهای ماکو، ارومیه، خوی، اشنویه، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، نقده و میاندوآب دارای هیات کبدی بوده و علاقه مندان در این رشته فعالیت می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا