اخبار
کد خبر : 1439 ۱۳۹۴/۱۰/۲۰   

پرداخت مطالبات بازنشستگان و کارمندان دولت در آذربایجان غربی

7000 میلیارد ریال اعتبار امسال در آذربایجان غربی جذب شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تلاش دولت با وجود همه مشکلات اقتصادی و مالی در راستای حل مشکلات و تامین مطالبات بازنشستگان و کارمندان دولت در آذربایجان غربی است.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتي پر در شوراي اداري شهرستان خوي اظهار کرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي براساس قانون وظيفه تامين حقوق كارمندان دولت، تامين هزينه هاي پروژه ها، برنامه ريزي، پژوهش، مشاوره دهي مالي و اقتصادي به برنامه هاي اجرايي را برعهده دارد.

وي به پايين آمدن سهم درآمدهاي دولت تدبير اشاره كرده و افزود: پايين آمدن قيمت نفت، باعث كم شدن درآمدهاي دولت شده است و هزينه هاي برجاي مانده از دولت قبل و هزينه هاي برجاي مانده از سفرهاي استاني دولت، تامين اعتبار پروژه هاي نيمه كار را با تخصيص اعتبار مشكل مواجه كرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی همچنین گفت: از ابتدای امسال، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف اعتباری در استان جذب و در بخش های زیربنایی، عمرانی، اقتصادی و بهداشتی توزیع شده است.

حضرتی با اشاره به روند جذب و توزیع اعتبارات استان از ابتدای امسال اظهار کرد: ارتقای شاخص نرخ باسوادی، بهداشت و میزان درآمد سرانه سه مقوله مهم اولویت دار در توسعه شاخص های استانی هستند.

وی با اشاره به وجود 9 طرح نیمه تمام در شهرستان خوی افزود: از این طرح ها تا آخر امسال هنرستان دخترانه خوی افتتاح می شود و طرح های نیمه تمام بیمارستان 160 تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری و پل های غیر همسطح جاده خوی - رازی با رفع موانع اعتباراتی اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

حضرتی اضافه کرد: برخی طرح های عمرانی متاسفانه در استان با مشکل تخصیص اعتبار مواجه هستند.

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر ضرورت رفع موانع اعتباری و تکمیل طرح های بخش آب خوی و چایپاره تاکید کرد.

فرماندار خوی هم در این جلسه با اشاره به تغییر رویکردها در توسعه متوازن شهرها گفت: با تغییر رویکردها در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها می توان به توسعه متوازن شهرها در منطقه امیدوار بود.

حسین سیوانی افزود: توسعه نامتوازن در منطقه و شهرهای استان موج می زند که این امر به برخی برنامه های توسعه و بودجه ای در طول سال های دور و گذشته برمی گردد که باید این رویکردها و سیاست گذاری ها تغییر یابد.

در ادامه جلسه روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان، امور آب، راه و شهرسازی و آب و فاضلاب عملکرد و مسائل و مشکلات ادارات خود را ارائه کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در سفر یک روزه به شهرستان خوی از نزدیک با روند احداث 9 طرح نیمه تمام عمرانی این شهرستان از جمله جاده خوی - قطور و پل های غیرهمسطح این جاده، پایانه و گمرک رازی، بیمارستان 160 تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری هفت تیر و هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه آشنا شد و مسائل و مشکلات این طرح ها را بررسی کرد .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا