اخبار
کد خبر : 1438 ۱۳۹۴/۱۰/۲۰   

آغاز احداث نیروگاه برق در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث نیروگاه برق در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو آغاز شده است که می تواند در صورت افتتاح، زمینه صادرات برق را فراهم کند.

به گزارش نای قلم محمد علی‌پور در گفت و‌گویی با بیان اینکه قضاوت درباره عملکرد برخی مناطق آزاد مانند ماکو نیاز به زمان دارد، اظهار کرد: در سال های گذشته به اهداف تعیین شده برای ایجاد مناطق آزاد دست نیافته ایم .

وی درباره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: اینکه مناطق آزاد تجاری باید زمینه ساز توسعه صادرات باشند یک امر بدیهی است.  

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور، افزود: برای توسعه صادرات در مناطق آزاد تنها نمی توان دستور صادر کرد؛بنابراین با ارزیابی کارشناسی باید زمینه رفع مشکلات را برای توسعه صادرات محور فراهم کرد.

وی افزود: برای توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری و صنعتی باید ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و به صورت درست استفاده شود.

علی‌پور اضافه کرد: باید پذیرفت در سال‌های گذشته به اهداف تعیین شده برای ایجاد مناطق آزاد دست نیافته ایم؛ البته بخشی از مشکلات به دلیل عدم سرمایه‌گذاری لازم و ایجاد مشوق برای جذب سرمایه گذاران بوده است.

وی گفت: البته قضاوت درباره عملکرد برخی مناطق آزاد مانند ماکو نیاز به زمان دارد؛ به دلیل اینکه انجام سرمایه‌گذاری در این منطقه حدودا دو سال است که شروع شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها صدور مجوز برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی کافی نیست و ضرورت دارد مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار ارائه شود.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا