اخبار
کد خبر : 14379 ۱۴۰۰/۰۹/۱۳   ۱۸:۱۴:۵۶

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛
ضرورت تغییر الگوی کشت در حوزه آبریز دریاچه ارومیه

 

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تغییر الگوی کشت در حوزه آبریز دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی استانی احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم آموزش کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین کشاورزی و کاشت محصولات کم آب‌بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و به ویژه صدا و سیما است که در این زمینه باید مورد توجه مدیران حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی و شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب در مناطق روستایی عنوان کرد: یکی از اولویت های جهاد کشاورزی در احیای دریاچه ارومیه و بهبود روند آبی حوزه آبریز این دریاچه، ایجاد گلخانه های با متراژ بالا و کشت محصولات کم آب بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آموزش کشاورزان برای استفاده از سیستم های جدید آبیاری، گفت: یکی از راهکارهای مهم آموزش کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و بویژه صدا و سیما است که در این زمینه باید مورد توجه مدیران حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

معتمدیان با قدردانی از تلاش مهندسان و کارکنان پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از پروژه های فاخر در اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه احدث تونل انتقال آب از سد کانی سیب بود که با تلاش‌ها انجام شده به اتمام رسید.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید تلاش کنند اقدامات انجام شده در اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه و تلاش‌های صورت گرفته شده در این زمینه به اطلاع مردم برسد.

استاندار آذربایجان غربی بر افزایش اختیارات دستگاه های متولی دریاچه ارومیه و تاکید منابع مالی اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه از منابع ملی را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارشی از روند فعالیت های پروژه های احیای دریاچه ارومیه را ارائه کردند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا