Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14378 ۱۴۰۰/۰۹/۱۳   ۱۷:۵۷:۵۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:
هیچ مشکلی در تامین واکسن نداریم

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکلی در تامین واکسن نداریم و شهروندان می توانند به اختیار نوع واکسن را انتخاب کنند.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مبارزه با کووید-19 شهرستان ماکو اظهار کرد: متخصصان امر به لحاظ ماهیت ناشناخته و پیچیده امیکرون هنوز به نتیجه واحد در خصوص آن نرسیده‌اند.

وی متذکر شد: آخرین یافته‌ها نشان دهنده واکسن گریز بودن و پیشرفت ویروس در ریه های فرد مبتلاء است که بسیار نگران‌کننده است.

انتظارمهدی اضافه کرد: متاسفانه میزان پوشش واکسیناسیون در شهرستان ماکو نسبت به میانگین استانی از درصد پائین‌تری برخوردار است که باید اقدامات تشویقی از سوی متولیان صورت پذیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو هم کل موارد مثبت بیماری را در ماکو 16 هزار و 253 مورد، تعداد بستری در بیمارستان 21 نفر و موارد فوتی در این شهرستان را 183 نفر اعلام کرد .

رحیم صمدی با اعلام پوشش 79 درصدی جمعیت روستایی و عشایری و 95 درصدی دانش آموزی، تصریح کرد: تاکنون 125 هزار و 975 دوز واکسن در 45 مرکز واکسیناسیون شهرستان ماکو تزریق شده است که از این تعداد 69 هزار و 912 دوز مربوط به نوبت  اول و 55 هزار و 535 دوز مربوط به نوبت دوم و 528 دوز مربوط به نوبت سوم است.

فرماندار ماکو هم گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، امیکرون به عنوان سویه نگران کننده بیماری طبقه بندی شده است.

علی محمدی ایروانلو افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان ماکو و همچنین فعالیت شبانه روزی گمرک بازرگان، لازم است تشدید مراقبت‌های مرزی بیش از پیش در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تشدید مراقبت‌های مزری اظهار داشت: قرنطینه موقت و انجام تست کرونا در سه نوبت از مسافران ایرانی ورودی به کشور از مبداء کشورهای درگیر امیکرون از جمله مصوبات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا است که وظایف هریک از دستگاه‌های مستقر در مرز به تفصیل آمده است ولی لازمه اجرای آن همکاری بین اعضای ستاد و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز از سوی متولیان امر است.

امام جمعه ماکو هم در این جلسه اظهار کرد: اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است بر هیچ کس پوشیده نیست و این موضوع همواره مورد تاکید ائمه معصومین (ع) بوده و در احادیث مختلف به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی افزود: استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله موارد مهمی است که می توان از آن برای پیشگیری بهره برد و لازم است شهروندان نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا