اخبار
کد خبر : 14362 ۱۴۰۰/۰۹/۱۲   ۱۷:۰۶:۱۰

روزانه انجام می‌گیرد؛
رصد و پایش مستمر بازار توسط هشت اکیپ نظارتی

 

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از بازگشت آرامش به بازار مرغ  استان در روزهای آینده از آغاز اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در قالب قرارگاه تامین امنیت غذایی خبر داد.

 به گزارش نای قلم، احمد دهقان در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: روزانه به طور متوسط هشت اکیپ نظارتی بازرسی در بازار ارومیه و به تبع آن در شهرستان‌ها مشغول رصد و پایش مستمر بازار کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ هستند.

وی میزان مصرف روزانه مرغ در استان را به طور میانگین ۲۴۰ تن اعلام و تصریح کرد: امروز حدود ۲۴۳ تن مرغ گرم و حدود ۱۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ استان توزیع شده است.

دهقان ادامه داد: میزان جوجه ریزی در آبان و آذرماه سال جاری در واحدهای مرغداری گوشتی درحد نیاز مصرفی استان است و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با مشکل کمبود عرضه گوشت مرغ در استان مواجه نشویم.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست اما بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسما به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

دهقان همچنین یادآور شد: با دستور رئیس جمهوری، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است تا با این فرماندهی واحد در قالب قرارگاه تامین امنیت غذایی و رصد منظم، آرامش در بازار ایجاد شود.

وی با بیان این که یکی از یاران اصلی سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه، رسانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع باعث کاهش التهاب بازار و ایجاد آرامش در مردم می شوند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا