اخبار
کد خبر : 14361 ۱۴۰۰/۰۹/۱۲   ۱۶:۵۱:۵۲

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
مدیریت شهری مسئله سد معبر را مدیریت کند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شهردار و شورای شهر مسئله سد معبر را به طور جدی مدیریت کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: شنیده شده برخی با زورگویی معابر شهر ارومیه را اجاره می‌دهند یا بعضی از قسمت‌های معابر را می‌فروشند. این کار شایسته شهر ارومیه نیست شهرداری هرچه سریعتر بااین موضوع برخورد کند.

وی به ۱۲ آذر سالروز به تصویب رسیدن قانون اساسی اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی، کشور نیاز به قانون اساسی بود که لازم بود در آن محورهای اصلی حکومت، و حقوق مردم و نسبت آن ها با مسئولان، حکومت و آزادی ملت بیان شود و لذا امام دستور دادند خبرگان امت انتخاب و در ۲۸ مرداد جمع شدند و تا ۱۲ آذر قاون اساسی را نوشته و به تصویب ملت رساندند و امام در زمان تنفیذ آن فرمودند، این قانون اساسی مؤثرترین نعمت الهی به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بهترین قانونی است که در جامعه بشری نوشته شده است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که همه قانونمند باشیم و بدان احترام بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: این روزها بودجه در دولت بررسی می‌شود و آذربایجان غربی نسبت به دیگر استان‌ها سرانه درآمد کمتری دارد و دولت باید به این مسئله دقت داشته باشد و عدالت‌محوری که در نظام جمهوری اسلامی اصل است و در همه استان‌ها لازم است حاکم باشد و استان های کم‌درآمد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ریاست جمهور قول تشکیل صندوق توسعه استان‌ها را داده اند و باید نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد آذربایجان غربی تلاش کنند تا ردیف بودجه استان مناسب باشد تا آذربایجان غربی در راستای پیشرفت قرار گیرد که این مسئله با همدلی شکل خواهد گرفت و نمایندگان استان با مسئولان ارشد استان همفکری کنند و طرح هایی که به پیشرفت آذربایجان غربی کمک می کند را احصا کرده در سفر ریاست جمهوری طرح کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان به مسئله خشکسالی اشاره کرد و گفت: از خداوند، با اخلاص بخواهیم تا نزولات آسمانی را برای ما نازل کنند و امام علی (ع) می فرمایند؛ اگر جماعت زمانی که بلاها برای آن ها روی آورد با صدق نیت خداوند را بخوانند، پروردگار متعال نعمت ها را به آن ها می فرستند و اموراتشان را اصلاح می کند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا