اخبار
کد خبر : 1435 ۱۳۹۴/۱۰/۲۹   

راه اندازی خانه هنرمندان فرهنگی استان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: خانه هنرمندان فرهنگی استان با همکاری سازمان میراث فرهنگی در ارومیه راه اندازی می شود.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در دیدار با بازنشسته فرهنگی هنرمند با بیان اینکه هنرمندان فرهنگی در جامعه مغفول مانده اند، اظهار کرد: محل خانه هنرمندان فرهنگی استان خانه انصار ارومیه انتخاب شده است که از بافت تاریخی و مناسب برای این منظور  برخوردار است.

وی افزود: معرفی هنرمندان فرهنگی به ویژه در بین جامعه بازنشستگان می تواند در ایجاد انگیزه برای نسل جوان موثر باشد، چراکه سرمایه ما نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان بر لزوم الگوسازی برای جوانان اظهار داشت: معرفی هنرمندان فرهنگی به ویژه در بین جامعه بازنشستگان می تواند در ایجاد انگیزه برای نسل جوان موثر باشد، چراکه سرمایه ما نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: اعتماد و اقبال مردم به جامعه فرهنگیان وظیفه ما را دوچندان می کند، لذا سعی کرده ایم برای خدمت به این قشر زحمت کش حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.

سیدمصطفوی ادامه داد: راه اندازی اولین موزه مدرسه کشور در محل دبستان تاریخی 22 بهمن ارومیه یکی از اقدماتی است که در راستایی نمایش تلاش های این قشر زحمت کش محقق شده است.

سیدمصطفوی اذعان داشت: برگزاری دوره های آموزشی در رشته های هنری مختلف و ارائه محصولات هنرمندان در این مجموعه مورد نظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تکریم فرهنگیان بازنشسته ادامه داد: تا کنون پنج کتاب در خصوص خاطرات و تجربیات بازنشستگان فرهنگی استان، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان چاپ شده است و پنج عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ می باشد.

وی ادامه داد: انتقال تجربیات فرهنگیان بازنشسته به صورت گفت و گوی رو در رو  با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان نیز در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار استاد «یداله امان داد» که از هنرمندان برجسته استان در حوزه موسقی است، از حسن نظر مدیر کل آموزش و پرورش استان نسبت به هنرمندان فرهنگی تقدیر کرد.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان با اهدا لوحی از زحمات این هنرمند فرهنگی تقدیر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا