اخبار
کد خبر : 14325 ۱۴۰۰/۰۹/۰۷   ۲۲:۲۱:۱۸

استاندار آذربایجان غربی:
ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادراتی/مشکلات شهرک‌های صنعتی باید رفع شود

واحدهای تولیدی قلب تپنده اقتصاد هستند اما امروزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و این انکارشدنی نیست.

برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید، واحدهای تولیدی باید حمایت شوند، در غیراینصورت اشتغال صدمه می‌بیند و توسعه اقتصادی با تاخیر مواجه می‌شود.

بدون تردید رونق واحدهای تولیدی، توسعه ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌سازی در سایر بخش‌ها ضمن اشتغال‌زایی موجب ایجاد درآمد پایدار و توسعه‌ی پایدار می‌شود.

استان آذربایجان غربی نیز امروز با توجه به پتانسیل‌ها و داشته‌های خود به یک حرکت امیدآفرین برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، کار و تلاش نیاز دارد تا بتواند به وضعیت مطلوب‌تر برسد.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از جمله کارگروه‌هایی است که با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی در استان برگزار می‌شود.

اولین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در مدیریت جدید امروز به صورت میدانی و بازدید استاندار آذربایجان غربی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در بازدید از کارخانه آذرشهد ارومیه گفت: مشکلات شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های آنها باید رفع و زمینه حضور سرمایه‌گذاران در این شهرک‌ها فراهم شود.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: در راستای معرفی محصولات صادراتی، بسته‌های تبلیغاتی واحدهای تولیدی استان به سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف ارسال می شود.

وی افزود: این اقدام در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید در آذربایجان غربی در دستور کار قرار می‌گیرد.

معتمدیان اضافه کرد: همچنین در نظر داریم تا از سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیت واحدهای صادراتی آذربایجان غربی دعوت کنیم.

*ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادراتی

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و تجاری‌سازی محصولات تولیدی استان باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

معتمدیان با تاکید بر همراهی بانک‌ها در راستای پشتیبانی از تولید در آذربایجان غربی بیان کرد: افزایش سقف اختیارات بانک‌های استان برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است.

وی گفت: نوسازی و به‌روز کردن خط تولید واحدهای تولیدی و استفاده از بسته‌بندی‌های جدید برای رقابت با رقبای خارجی نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در بازدید از کارخانه زاب‌سان ارومیه گفت: روزهای یکشنبه هر هفته برای بازدیدهای میدانی، دیدار با سرمایه‌گذاران و پیگیری مسایل و مشکلات حوزه تولید و صنعت استان در نظر گرفته شده است.

معتمدیان افزود: راهکارهای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی درمحل واحدها بررسی و تصمیم گیری می شود.

*کاهش زمان جذب سرمایه در استان

وی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت های اشتغال و تقویت تولید در اولویت مهم کاری ما قرار دارد، اضافه کرد: زمان جذب سرمایه در استان باید کاهش یابد.

استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد و ادامه داد: مدیران واحدهای تولیدی نباید با دغدغه کار کنند که این امر می‌تواند در بهبود راندمان این بخش موثر باشد.

معتمدیان همچنین در بازدید از گروه مهندسی صنعتی نماکاران گفت: مشوق‌های ویژه جذب سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی در استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر استفاده از مزیت مرزی استان برای توسعه تجارت بین‌الملل ادامه داد:  شرکت‌های فنی و مهندسی استان در بازسازی عراق و سوریه فعال‌تر عمل کنند.

استاندار آذربایجان غربی، ظرفیت معادن غنی استان را یادآور شد و افزود: مطالعه استفاده از ظرفیت معادن استان و به ویژه معادن سیلیس در دستور کار صنعت معدن و تجارت استان قرار گیرد.

آنچه جای امیدواری است اهتمام نماینده عالی دولت در استان، در راستای رفع موانع تولیدی است به طوری که به کرات رفع آنها و روان‌سازی فرآیندهای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرده است.

امید می‌رود با توجه به تأکیدات استاندار آذربایجان غربی بر رفع موانع تولید و با همکاری سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی، شاهد احیای واحدهای تعطیل و تکمیل ظرفیت خطوط تولید با هدف افزایش اشتغال و خوداتکایی باشیم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا