Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1431 ۱۳۹۴/۱۰/۱۹   

دستورالعمل حق انتفاع در شهرک فناوری اصلاح شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: دستورالعمل حق انتفاع در شهرک فناوری با پیگیری‌های صورت گرفته اصلاح شد.

به گزارش نای قلم، مسعود مهدیزاده مقدم امروز در جلسه کمیته همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه که در شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و در راستای استقرار در شهرک فناوری، فقط ۱۰ درصد از حق انتفاع به صورت نقد دریافت و مابقی طی اقساط ۴۲ ماهه اخذ می‌شود؛ همچنین تمام مزایا و معافیت‌های پارک‌های فناوری به شهرک‌های فناوری تسری یافته است.

وی با بیان اینکه شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: این شهرک فناوری در واقع تکه‌ای از پازل علمی محسوب می‌شود که سومین شهرک فناوری به بهره‌برداری رسیده در کشور بوده است.

مهدیزاده با بیان اینکه برج خدمات کسب و کار شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه به مساحت هشت هزار متر مربع، اسفند سال ۹۱ به بهره برداری رسیده است، گفت: اکنون ۲۲ واحد دانش بنیان و فناور و تحقیق و توسعه در این ساختمان مستقر هستند و وظیفه این مرکز ارائه خدمات کسب و کار و مشاوره به واحدهای تولیدی است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اعلام آمادگی برای ایجاد مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد ارومیه در شهرک فناوری از همکاری این شرکت با دانشگاه در تمامی زمینه‌های علمی و تحقیقاتی خبر داد و گفت: با توجه به توانمند بودن و پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان در خصوص برگزاری سمینارهای تخصصی در زمینه فناوری و دانش بنیان همکاری مشترک داشت.

مهدیزاده با توجه به حمایت مالی و معنوی شرکت شهرک‌های صنعتی از پایان نامه‌های مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکترا، افزود: در نظر داریم تا نسبت به راه اندازی و فعال سازی کلینیک صنعت در شهرک فناوری اقدام کنیم که قطعاً همکاری و حضور دانشگاه‌های استان می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف ایجادی این کلیک یاری کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در اولویت برنامه‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

عزیز جوان‌پور هروی ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیته همکاری بین شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی منجر به عملیاتی کردن برنامه‌های مد نظر برای توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان شده و بتوان گام‌های موثری در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه برداشت.

جوانپور افزود: خوشحالیم که در مجموعه شهرک‌های صنعتی به بحث‌های توسعه علمی اهتمام دارند و این جلسات نوید ارتباط بهتر حوزه صنعت و مراکز آموزش عالی را می‌دهد و قطعا به امید خدا این ارتباط مثمر خواهد بود.

وی اظهار کرد: فاصله بین دانشگاه‌ها و صنایع در کشور ما باعث بروز مشکلاتی می‌شود که می‌توان با نزدیکی عملی این دو حوزه، گره از خیلی مسائل گشود و همچنین امیدواریم مشکلات اشتغال و اقتصاد با نزدیکی حوزه علم و صنعت در کشور کاهش چشمگیر یابد.

رئیس دانشگاه آزاد ارومیه با توجه به آغاز فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان از اسفند گذشته در ارومیه و خوی تاکید کرد: ما به صورت عملی به این موضوع وارد شده‌ایم و امیدواریم این گام‌ها به نتایج خوبی در استان منجر شود.

جوانپور ادامه داد: در بودجه سال ۹۵ پیش بینی شده است درآمدهای غیرشهریه‌ای ما از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد. در راستای همین هدف در تلاشی هستیم ارتباط خود را با دیگر حوزه‌ها به‌ویژه صنعت زیاد کنیم و همچنین امیدواریم با رشد تحصیلات تکمیلی به‌ویژه در مقطع دکتری در رشته‌های فنی مهندسی، فارغ التحصیلان این مقاطع در حوزه صنعت کمک حال این استان شوند.

این نشست با حضور مدیر عامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی استان و رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با هدف نحوه همکاری در زمینه‌های استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک فناوری ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا