اخبار
کد خبر : 14301 ۱۴۰۰/۰۹/۰۴   ۰۸:۴۳:۱۷

در آذرماه؛
مشکلی در تامین مرغ گرم وجود ندارد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مشکلی در تامین مرغ گرم مصرفی مردم استان در آذرماه وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی به منظور هماهنگی جهت تبیین سیاست‌های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در آبان‌ماه چهار میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه بود.

وی افزود: تامین کالاهای اساسی و نظارت بر بازار اقلام پروتئینی به ویژه مرغ باید کمافی‌سابق با جدیت دنبال شود و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: باید یک فرآیند منسجم برای رصد و پایش روزانه وضعیت بازار تولید، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و گلوگاه‌های فسادپذیر تعریف، برنامه‌ریزی و طبق دستورالعمل اجرا و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: این قرارگاه باید به یک مجموعه قدرتمند در استان تبدیل و موضوعات مرتبط با امنیت غذایی در بخش کشاورزی در این قرارگاه تصویب و تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف محوله این قرارگاه به کارگیری شود.

کرامتی ادامه داد: نیاز است در ابتدای کار یک دوره آموزشی ضابطان جهت آشنایی بیشتر اعضای قرارگاه امنیت غذایی در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده برگزار شود.

این مسئول تاکید کرد: هدف اصلی این قرارگاه  تامین و در دسترس بودن کالاها برای مردم  و رصد قیمت‌ اقلام اساسی و تلاش برای رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است.

کرامتی خاطرنشان کرد: طبق دستور ریاست جمهوری، برابر تفاهم‌نامه‌ای که معاون اول رئیس جمهور با فرماندهی بسیج سپاه مستضعفین در راستای اجرای قانون تمرکز (قانون انتزاع) در خصوص نظارت و کنترل بازار منعقد شده است، تمام وظایف نظارت و کنترل قیمتها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده و در این ارتباط مقرر شده است که 23 نفر از نیروهای سازمان سمت در استان، اتاق اصناف و سپاه در اختیار سازمان جهاد کشاورزی جهت نظارت و کنترل قیمت‌ها در قالب قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا