اخبار
کد خبر : 14297 ۱۴۰۰/۰۹/۰۳   ۱۵:۱۰:۲۹

معاون وزیر فرهنگ:
تامین کاغذ رسانه‌ها در دست پیگیری است

 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تامین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها در حوزه این وزارتخانه و درحیطه کاری معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد نیست ولی با این وجود پیگیری لازم برای تامین آن در حال انجام است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، فرشاد مهدی پور اظهار کرد: محدودیت‌های ارزی مسائل و مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کاغذ ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: امروز راهکارهای لازم در دست پیگیری است تا مسیری برای استفاده از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ها برای کاغذ ایجاد شود تا رسانه‌های چاپی بتوانند کاغذ مورد نیاز خود را تامین کنند.

مهدی پور اظهار کرد: در موضوع کاغذ تمام سناریوها و موضوع ها همزمان در حال پیگیری است تا دغدغه فعالان رسانه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی درباره نظم انتشار رسانه‌های چاپی گفت: براساس تصمیم‌گیری انجام شده قرار است رسانه‌های چاپی از ۹۰ به ۸۰ درصد کاهش پیدا کنند و همچنین پیشنهاد شده برای پنجشنبه ها نیازی به چاپ نداشته باشند.

مهدی پور اضافه کرد: در ارتباط با آگهی‌های دولتی نیز قرار است اصلاحاتی انجام شود و در این اصلاحات باید همه رسانه‌های چاپی و غیرچاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند و به این وسیله از آنها حمایت شود.

وی گفت: در ارتباط با سامانه صندوق اعتباری هنر نیز بخش مربوط به خبرنگاران دارای اشکالاتی است که باید پی‌گیری شود چون برای ثبت اطلاعات یکسری موانع و مشکلاتی برای خبرنگاران ایجاد کرده است.

مهدی پور در مورد بیمه خبرنگاران اظهار کرد: کسی که مسئولیت رسانه را قبول می‌کند مکلف به بیمه کارکنان خود است.

وی ادامه داد: در تخصیص یارانه به برخی استان‌های کم برخوردار تصمیم هایی گرفته شده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این وجود برای حمایت از رسانه های محلی و کوچک اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است که باید آئین نامه آن اصلاح و زمینه برای حمایت از این رسانه ها فراهم شود.

وی یادآور شد: نمایندگی نشریه‌های سراسری که ۱۵ تا ۲۰ درصد آگهی ها به آنها می رسد براساس آئین نامه باید سهم آنها به ۳۰ درصد برسد.

مهدی پور با تاکید بر حمایت از رسانه ها گفت: رسانه قوی رسانه‌ای است که تولید محتوا و اثر آفرینی آن بخوبی دیده شود و اگر به دنبال رسانه‌ای قوی و موثر هستیم باید به لوازم آن هم فکر کرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا