Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1429 ۱۳۹۴/۱۰/۱۹   

اشتغال زایی برای 400 نفر در واحدهای صنفی آذربایجان غربی

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: حدود 110 تا 120 هزار واحد صنفی در استان فعاليت مي كنند كه از اين طريق 300 تا 400 هزار فرصت شغلي ايجاد شده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری امروز در همایش رؤسای اتحادیه‌های صنفی مشاورین املاک آذربایجان غربی در خصوص سهم اصناف در توليد ناخالص ملي، اظهار كرد: با توجه به آمارهاي موجود، نزديك به 20 درصد توليد ناخالص ملي در حوزه صنفي توليد مي شود كه اين امر بر اهميت جايگاه اين قشر عظيم مي افزايد.

وی سپس با بیان اینکه نقش اتحادیه ها سازمان دهی اصناف در جهت منافع آنها و مردم است، تصریح کرد: تمام واحدهای فاقد پروانه کسب در اسرع وقت پلمب می‌شوند چرا که این واحدها باعث مشکلات فراوانی در استان شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر استفاده از افراد معتمد و متعهد در صنف مشاوران املاک، اضافه کرد: در شرایط حاضر دیدگاه های سنتی و قدیمی به سمت و سوی مدیریت مدرن و مترقی و همسو با پیشرفت جامعه سوق پیدا کرده و همزمان با تحولات جامعه گام به گام متحول شده است.

اسکندری همچنین با تاکید بر صدور کارت شناسایی و داشتن کد رهگیری در اتحادیه‌ها، اظهار کرد: ثبت‌نام مشاوره‌های املاک در سامانه ضروری بوده و تمام معاملات آنها در این سامانه ثبت و به ازای این ثبت‌ها کد رهگیری دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاوران املاک باید در تدوین قراردادها به موازین قانون توجه داشته باشند، اضافه کرد: در این راستا ضروری است قراردادها به صورت الکترونیکی و با صدور فاکتور و صورت حساب انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دست یافتن به این مهم غیرعملی نیست، ابراز داشت: با نوین سازی اصناف می‌توانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به آموزش های اتحادیه مشاوران املاک، ادامه داد: بحث به روز کردن اطلاعات صنفی در زمینه حقوق قراردادها، امور مالیاتی و رایانه جزو الزامات است و هرچقدر آموزش در این زمینه بیشتر باشد مشاوران املاک در تنظیم اسناد و قرار دادها کمتر دچار مشکل می شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون چهار هزار و 500 واحد مشاوره املاک در سطح استان فعال بوده و این صنف بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این همایش به 61 نفر از مشاوران املاک استان، گواهینامه پایان دوره آموزش‌های 40 ساعته اتحادیه در زمینه‌های یارانه، حقوقی و مالیاتی اعطا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا