اخبار
کد خبر : 14282 ۱۴۰۰/۰۹/۰۱   ۲۲:۴۳:۲۵

در جلسه علنی شورای شهر ارومیه چه گذشت؟
تداوم اعتراضات به برخی از انتصابات در شهرداری ارومیه

 

اعتراض به انتصاب رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از مهمترین مسائل مطرح شده در جلسه علنی شورای این شهرستان بود.

به گزارش نای قلم، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: انتخاب سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه بدون مطالعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل‌پور اظهار کرد: در خصوص مسئولیتی که به افراد می‌دهیم باید حتما از داخل مجموعه باشند و همچنین با اطلاع اعضا شورای اسلامی شهر باشد.

وی افزود: متاسفانه شورا انتصاب اخیر را از فضای مجازی مطلع شد.

خلیل‌پور اضافه کرد: سرپرست جدید تعیین شده، هم رشته تحصیلی نامرتبط دارد و هم سابقه فعالیت‌های فرهنگی ندارد و هم اینکه هشت سال از شهرداری دور بوده است.

*رزومه سرپرست جدید سازمان فرهنگی در حد کارشناسی است

رییس کمسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: رزومه سرپرست جدید سازمان فرهنگی در حد کارشناسی است.

توماج وحیدافشار اظهار کرد: باید در انتخاب روسای سازمان‌هایی همچون فرهنگی اجتماعی و ورزشی از نیروهای باتجربه و موفق در مدیریت‌های پیشین استفاده کرد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی نزدیک به 55 میلیارد تومان بودجه دارد با چه مبنایی فردی که کارشناس بوده و تا به امروز یک سند مالی هم امضا نکرده توانایی مدیریت این بودجه را خواهد داشت؟

* ضرورت اجتناب از انتصاب مدیران منتسب به افراد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شورا حق دخالت در امور اجرایی ندارد اما چهارچوب انتخاب مدیران را شورا می‌تواند تعیین کند.

مرتضی پیری متذکر شد: یکی از آیتم‌های اساسی مدیر، تخصص و تناسب با پست سازمانی و رشته مدیریتی است که در انتصاب اخیر رعایت نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی تاثیرگذارترین مجموعه شهرداری است و تاثیر بسیاری در شهر دارد و مدیریت این سازمان می‌تواند تصویر مثبت و یا منفی از مدیریت شهری در افکار عمومی نشان دهد.

پیری تصریح کرد: آیین‌نامه انتصاب مدیران شورای شهر تهران می‌تواند در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهردار در انتخاب مدیران خود مختار است اما نباید مدیران منتسب به افراد در مجموعه شهرداری به کارگیری شوند.

پیری عنوان کرد: شرایط احراز صلاحیت‌های افراد برای پست‌های مدیریتی مهم در نظر گرفته شود.

*شیوه نامه تعیین مدیران از سوی شورا تعیین شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: خواستار ارائه و جمع‌بندی گزینه‌های مدیریتی برای انتصاب و انتخاب به شهردار هستیم .

نقی کریمی افزود: شیوه‌نامه تعیین مدیران از سوی شورا تعیین شود.

به گفته وی چارت شهرداری بررسی شود چون نیروهای شهرداری اضافی است و 350 نفر است که حقوق می‌گیرند اما معلوم نیست کجا کار می‌کنند.

*از انتصاب رییس سازمان فرهنگی شوکه شده‌ایم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: از این انتصاب شوکه شده‌ایم و کمیسیون فرهنگی شورای شهر هیچ خبری از این موضوع نداشته است.

گلشن نوروزی اظهار کرد: انتظار انتصاب سریع رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی را نداشتیم چون نظر شورای شهر خواستار ابقا میری‌اقدم سرپرست سابق بود.

وی افزود: به عنوان شورا حق ورود به انتصابات نداریم اما هماهنگی با شورای شهر و مطلع کردن این مجموعه می‌تواند نتایج مثبتی را برای شهر ارومیه داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: انتصابات را نباید از زبان دیگران بشنویم.

وی تصریح کرد: نباید تغییرات مکرر مدیریتی داشته باشیم و باید با یک چشم‌انداز بلندمدت عمل کرد و افراد مجرب را انتخاب کرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا