اخبار
کد خبر : 14281 ۱۴۰۰/۰۹/۰۱   ۲۲:۲۲:۴۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛
تجهیز هنرستان‌های آذربایجان غربی با اولویت مناطق کم‌برخوردار

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از تجهیز هنرستان‌های استان با اولویت مناطق کم‌برخوردار خبر داد.

به گزارش نای قلم، میهن منافی در سفر به سردشت اظهار کرد: برای تجهیز هنرستان‌های این استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است که با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان این میزان اعتبار برای کمک به مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانش آموزان اختصاص یافته است که برای توزیع آن مناطق کم برخوردار استان در اولویت قرار دارند.

منافی اضافه کرد: به همین منظور نیازسنجی‌های لازم انجام شده و تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس متوسطه اول و دوم با ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که در ماه آتی این تجهیزات توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تربیت شهروند خلاق، صالح و مستحکم کردن بنیان شهری و اجتماعی از وظایف آموزش و پرورش است، افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با بیش از دوسوم جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است توجه به مهارت آموزی دانش آموزان جزو برنامه‌های مهم این اداره محسوب می‌شود.

منافی متذکر شد: فضای آموزشی شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر پایین‌تر از استاندار‌های جهانی، کشوری و حتی استانی است که برای جبران آن افزایش سرانه فضای آموزشی و تجهیز مدارس این ۲ شهرستان و دیگر مناطق کم برخوردار استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: توجه ویژه به نیاز‌های آموزشی شهرستان مرزی سردشت نیز جزو اولویت هاست و با مذاکراتی که با استاندار و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته برای امسال امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداث حداقل ۲ مدرسه در این شهرستان، سرانه فضای آموزشی آن را به بالای میانگین استان برسانیم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا