اخبار
کد خبر : 14270 ۱۴۰۰/۰۸/۳۰   ۲۱:۴۳:۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان،غربی:
توجه به ادبیات شفاهی مورد توجه قرار گیرد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پاسداشت خون شهدا ضرورتی انکارناپذیر است همچنین توجه به ادبیات شفاهی جهاد و مبارزه نیز باید مورد توجه قرار گرفته و در نگهداری و انتقال آن به نسل های آینده گام های جدی برداشته شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهدا با عنوان" تنها گریه کن" که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد با بیان این مطلب افزود: حفظ و صیانت از ادبیات دفاع مقدس رسالت خطیری است که برعهده تک تک آحاد جامعه و به ویژه هنرمندان است.

وی افزود: صیانت از ادبیات دفاع مقدس وظیفه و رسالت همه ما است و در این مسیر باید با جدیت تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به منزلت و جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: هرآنچه امروز داریم و در تمامی حوزه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی از آن بهره مندیم مرهون خون شهدا و رشادت های آنهاست بنابراین پاسداشت این رشادت ها وظیفه تمامی جامعه است.

خدایاری اظهار داشت: شهدا چشم خود را به تمام خوشی های دنیا بسته و بی تفاوت به تجملات دنیوی راه شهادت را انتخاب کرده و به درجه ایی دست یافتند که ما قدرت رسیدن به آن درجات و کسب آن را نداریم.

وی افزود: باید کتاب هایی که توسط مقام معظم رهبری تقریظ می شود مورد مطالعه قرار گرفته و به آن چه ایشان در تقریظ مدنظر قرار می دهند توجه کرد.

 به گزارش ایرنا، بازگویی خاطرات ۲ نفر از مادران شهدای والامقام از فرزندان شهیدشان، تجلیل از برخی از مادران شهدا و رونمایی از کتاب "سرزمین لاله خیز" از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کتاب "گریه کن تنها" روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید "محمد معماریان" است.

در این کتاب تصویری کوتاه و مختصر اما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت‌پذیری زنی را می‌خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین کرده و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذار نکرد.

بخشی از این کتاب به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت؛ بخش دوم کتاب  هم به خاطرات مادر از زمان جنگ و شهادت فرزند دلبندش محمد و همچنین فعالیت‌های این مادر برومند پس از جنگ و مشارکت‌های سازنده‌اش در کارهای خیر مردمی و اجتماعی اختصاص دارد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا