Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14256 ۱۴۰۰/۰۸/۲۹   ۲۱:۰۵:۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد؛
اهدای کتاب در مناطق کم‌برخوردار ارومیه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از اهدای کتاب در مناطق کم‌برخوردار ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری در گفتگویی اظهار کرد: مقرر شده است در بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حدود 300 جلد کتاب به این مناطق اهدا شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای ۴۰ برنامه، از برگزاری برنامه تجلیل از ناشران فعال و عصر شعر با موضوع «کتاب، یار ماندگار» در مهاباد و سایر شهرستان‌های این استان همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

خدایاری اضافه کرد: ما به طور کلی برای هفته کتاب 31 برنامه در شهرستان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و 9 برنامه نیز به صورت مجزا در مرکز استان و به صورت ستادی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های ما در شهرستان‌ها برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار بومی و محلی، نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقه ایده برتر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تجلیل از ناشران و مولفان برتر، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و مسابقه دلنوشته با موضوع کتاب و کرونا را شامل می‌شود.

خدایاری با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی و تجلیل از نویسندگان در نقده برگزار می‌شود،‌ عنوان کرد: علاوه بر آن مسابقه ایده برتر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقدیر از ناشران بومی در پلدشت و تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان برتر در پیرانشهر برگزار می‌شود. همچنین مسابقه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و نشست کتابخانه و مروجان کتاب در شهرستان‌های خوی و سردشت نیز برای برگزاری در هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین رونمایی کتاب و نشست با نویسندگان فعال محلی در سلماس را عناوین دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب معرفی کرد و افزود: در شهرستان شوط نیز برنامه‌هایی مثل معرفی کتاب در فضای مجازی، نشست نقد کتاب و اهدای کتاب اجرا می‌شود.

وی همچنین درباره دیگر برنامه‌های آذربایجان غربی توضیح داد: تقدیر از کتابخوانان فعال در تمام رده‌های سنی شهرستان ماکو، تجلیل از ناشران فعال و برگزاری عصر شعر با موضوع «کتاب یار ماندگار» در مهاباد عناوین این برنامه‌ها است. در ادامه نیز نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، جشن کتاب، نمایش عروسکی با موضوع ترویج کتابخوانی، تجلیل از کتابخوانان برتر و تسهیل‌گران باشگاه‌های کتابخوانی برگزار می‌شوند.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا