اخبار
کد خبر : 14248 ۱۴۰۰/۰۸/۲۸   ۱۷:۳۵:۲۴

امام جمعه ارومیه:
مسئولان موانع تولید را رفع کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان استانی باید در راستای رفع موانع تولید گام بردارند و نباید این گونه باشد، فردی که می‌خواهد ایجاد اشتغال کند برای گرفتن مجوز ماه ها ومعطل بماند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: صرف دعوت عمومی از سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری در استان کافی نیست، مسئولان باید افراد دارای سرمایه را شناسایی کنند و زمینه را برای حضور آن ها در استان فراهم کنند که یکی از راه‌های آن در نظر گرفتن برخی مشوق‌هاست؛ با توجه به برنامه‌های دولت جدید این انتظار از مسئولان وجود دارد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با گلایه از تعطیلی برخی کارخانه‌ها در استان، افزود: برخی کارخانه‌ها به دلیل وجود مشکلاتی تعطیل هستند و میلیاردها تومان سرمایه بلااستفاده مانده است و تلاش‌های دادگستری استان در راستای رفع موانع قابل ستایش است و مسئولان باید پیگر مصوبات باشند و این مسائل حل شود .

وی با اشاره به گرانی‌ها، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، اجاره بهاء هم افزایش می‌یابد، اما صاحبان ملک‌ها باید خداوند را در نظر بگیرند و در این مسئله با انصاف برخورد کنند و با توجه به وضعیت معیشتی مردم مستأجران را تحت فشار قرار ندهند و این امر موجب نزول رحمت و نعمت الهی خواهد شد.

قریشی، با بیان این که ایجاد بسیج مستضعفین توسط امام ریشه قرآنی دارد، اظهار داشت: بسیج به عنوان شجره طیبه از اول انقلاب تاکنون هر روز ثمرات خود را نشان داده است و در دوران دفاع مقدس هم به کمک نیروهای مسلح آمد و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و همان طور که رهبر انقلاب بیان کرده اند، بزرگترین بسیجی عالم امام علی علیه السلام است.

وی در ادامه با بیان این که ارتحال آیت الله شبستری صدمه ای به دین و انقلاب بود، اضافه کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیر خود نسبت به توجه به نخبگان تاکید کردند و لازم است مسئولین برای روی کار آمدن این افراد تلاش کنند و هم مسئولین و نخبگانی که خداوند این استعداد را به آن ها داده باید شکر گذار باشند و از این ظرفیت در مسیر الهی استفاده کنند و صرف داشتن استعداد موجب نخبگی نمی شود.

امام جمعه ارومیه، شکرگزاری مسئولین را استفاده از تمام ظرفیت نخبگان در حل مشکلات دانست و افزود: مسئولین باید امکانات را در اختیار نخبگان جامعه قرار دهند و از این نعمت خدادای درست استفاده کنند و گرنه روز قیامت از آن سؤال خواهد شد. در استان آذربایجان غربی هم افراد با استعداد و فعال زیادی وجود دارد و باید مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا