اخبار
کد خبر : 1424 ۱۳۹۴/۱۰/۱۹   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

23  تن برنج قاچاق در میاندوآب کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 23 تن برنج قاچاق در میاندوآب کشف و ضبط شد.

سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: در پی کنترل خودروهای عبوری در ایستگاه شهید محمدنژاد میاندوآب، ماموران به یک دستگاه کامیون تریلر مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از کامیون توقیفی مقدار 575 کیسه برنج خارجی قاچاق به وزن 23 تن را کشف کردند.

وی اظهار کرد: در این زمینه دو نفر دستگیر و یک دستگاه کامیون تریلر توقیف شد.

سردار اصلانی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: مشارکت عمومی برکات و ثمرات زیادی دارد و لذا برای مقابله با پدیده شوم قاچاق باید مردم و مسئولان با تمام وجود در صحنه حاضر بوده و برای فرزندان خود در نیروی انتظامی کمک کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در ایستگاه شهید محمدنژاد میاندوآب ماموران در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و اقدام به توقیف آن کردند که در بازرسی از این خودرو مقدار 740 ثوب البسه و 563 عدد اقلام لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی قاچاق کشف شد.

سردار اصلانی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 150 میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

سرهنگ کوره بلاغی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد نا‌شناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی‌اش کرده‌اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. 
 
وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کار‌شناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل گردید. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد تصریح نمود: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد. 

 رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در پایان به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص درسایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند هشدار داد و خاطرنشان ساخت: طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌گردد.

دستگیری بیش از 3000 سارق و مالخر در آذربایجان غربی، امسال

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: امسال سه هزار و 183 نفر سارق و مالخر در این استان دستگیر شده اند.

سرهنگ سامان غنی زاده افزود: از این تعداد، سه هزار و 137 نفر سارق و 46 نفر مالخر هستند.

وی اضافه کرد: 74 درصد سارقان دستگیر شده سابقه اعتیاد دارد و 63 درصد نیز سابقه دار هستند.

وی اظهار کرد: یک هزار و 161 نفر از دستگیر شدگان برای اولین بار دست به سرقت زده اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین گروه سنی را در بین سارقان استان افراد 20 تا 30 ساله تشکیل می دهند.

سرهنگ غنی زاده گفت: 14 درصد از سارقان دستگیر شده بی سواد و 85 درصد از آنها دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم بوده و چهار نفرشان نیز تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 139 میلیارد و 380 میلیون ریال اعلام کرده اند.

سرقت از جمله مشکلات امنیتی در کشور و آذربایجان غربی به شمار می رود که در دو سال اخیر توجه زیادی به مقابله با این جرم صورت گرفته و با توجه به این امر، امسال و پارسال تعداد سرقت ها در این استان کاهش یافته است.

172 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی در سردشت کشف شد

فرمانده انتظامی سردشت گفت: 172 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدعلی راستگو افزود: در یک هفته گذشته این دومین محموله از پیش سازهای مواد مخدر صنعتی است که در این شهرستان کشف می شود.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته نیز یک محموله 25 کیلوگرمی در این شهرستان کشف و ضبط شده بود.

وی اضافه کرد: این میزان مواد پیش ساز به همراه دستگاه ها و تجهیزات تهیه مواد مخدر شیشه در یکی از روستاهای این شهرستان کشف شد.

سرهنگ راستگو ادامه داد: تلاش برای دستگیری عاملان تهیه این مواد مخدر در دستور کار ماموران انتظامی سردشت قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا