اخبار
کد خبر : 14233 ۱۴۰۰/۰۸/۲۶   ۱۵:۰۱:۵۱

مدیر کل ارتباطات استان تاکید کرد؛
هم‌مرزی آذربایجان غربی فرصتی برای صادرات فناوری اطلاعات

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت هم مرز بودن استان با سه کشور همسایه برای صادرات فناوری اطلاعات استفاده شود.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد امروز در نشست با سازمان نظام صنفی رایانه استان با اشاره به استفاده از حداکثر ظرفیت استان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه با آموزش و توانمندسازی شرکت‌های بومی و اعضای نظام صنفی می‌تواند در راستای توسعه حوزه فاوای استان گام بردارد.

وی با اشاره به بستر فیبر نوری شهرداری ارومیه افزود: شرکت‌های استانی با استفاده از این بستر می‌توانند ارزش افزوده این زیرساخت که در معدود شهرهای کشور اجرا شده است را افزایش دهند و موجب ایجاد اشتغال و توسعه شهر هوشمند شوند.

مدیر کل ارتباطات استان اضافه کرد: وزارت ارتباطات نیز با وجود تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کشور در قالب وام وجوه اداره شده با اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال از طرح‌های حوزه فاوا حمایت می‌کند.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: حرکت به سوی تولید نرم‌افزارهای بومی طبق نیاز استان و فعال کردن حوزه فاوای استان، در بحث مهاجرت معکوس شرکت‌ها از مرکز نیز موثر است.

وی افزود: تاکید بر سازوکارهای افزایش عضویت اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و ترغیب دستگاه‌های اجرای استان برای استفاده از نرم‌افزارهای بومی از دیگر حمایت‌های اداره کل ارتباطات از سازمان نظام صنفی استان و شرکت‌های بومی است.

براساس این گزارش در این نشست مسائل و مشکلات اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و فعالان این حوزه در خصوص ایجاد کوریدور ارتباطی با کشورهای همسایه با محوریت کمسیون بین‌الملل نصر استان، ایجاد کوریدور ارتباطی با کشورهای همسایه با محوریت کمسیون بین‌الملل نصر استان، بررسی عضویت دفاتر ICT روستایی به عنوان عضو سازمان، توسعه کسب و کارهای اینترنتی، هوشمندسازی شهری و شناسایی و حمایت از فعالان خانگی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا