اخبار
کد خبر : 14230 ۱۴۰۰/۰۸/۲۵   ۱۹:۳۸:۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
تزریق دوز اول تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ساعات کاری مراکز 16 ساعته به 24 ساعته و فعال بودن تیم سیار واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون خانه به خانه در دستور کار شبکه ها قرار گرفته است و تا آخر ماه جاری تزریق دوز اول به اتمام می‌رسد.

به گزارش نای قلم، دکتر محمد امین ولیزاده امروز در گفتگوی تصویری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی  اظهار کرد: در حال حاضر شش شهرستان پلدشت، چایپاره و شوط در شمال استان، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان وضعیت قرمز دارند، دو شهر شاهین‌دژ در جنوب و چالدران در شمال استان در وضعیت زرد هستند و 10 شهر دیگر از وضعیت نارنجی برخوردارند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در مقابله با این بیماری توضیح داد: هماهنگی های لازم با مسئولان مراکز بهداشت و درمان شهرهای با وضعیت قرمز جهت تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستاها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

ولی‌زاده ادامه داد:  تا تاریخ 24 آبان ماه سال جاری پوشش واکسیناسیون دوز اول در استان  برای افراد بالای 18 سال 87.3 درصد و دوز دوم برای این قشر از جامعه 66.6 درصد است.

وی در ادامه افزود: در شهرستان ارومیه پوشش حدود 97 درصدی تزریق دوز اول را داریم که خوشبختانه در آستانه‌ی رسیدن به صددرصد است و کمترین تزریق مربوط به شهرستان  پیرانشهر با حدود 65 درصد است که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی پوشش واکسیناسیون در این شهرستان نیز در آستانه رسیدن به 70 درصد است.

ولی‌زاده با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین آمار تزریق دوز دوم را نیز دارد ابراز امیدواری کرد، با تزریق 200 هزار دوز اول آمار تزریق در کل استان 90 درصد خواهد شد.

 وی در تائید راهکار پیشنهادی وزیر بهداشت و درمان در خصوص تمرکز بر شهرهایی با آمار واکسیناسیون کم و ابتلا به بیماری زیاد تاکید کرد، در شهرهای قرمز روند واکسیناسیون تسریع شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر آمار ابتلا نیز در این شهرها روند نزولی به خود بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد به ویژه در شهرهای شمال استان که در مجاورت شهرهای جلفا و مرند هستند، کاهش یافته است بر افزایش منع ترددها از طریق فرمانداری‌ها تاکید کرد .

ولی‌زاده همچنین از تزریق 76 درصدی دوز اول و 42.6 درصد دوز دوم برای سنین 12 تا 17 سال خبر داد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا