اخبار
کد خبر : 14226 ۱۴۰۰/۰۸/۲۵   ۱۸:۴۴:۰۵

استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛
افزایش اختیارات دولت سیزدهم به استانداران

 

استاندار آذربایجان غربی از افزایش اختیارات دولت سیزدهم به استانداران خبر داد و افزود: از سال آینده بخشی از درآمدهای استان‌ها در یک صندوق اعتباری ویژه جمع آوری و با اختیار استاندار و هیات امنای این صندوق برای توسعه و پیشرفت استان هزینه می شود.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در نشست هم اندیشی ائمه جمعه، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه استان، استفاده از مدیران کارآمد، فسادستیز، جهادی و انقلابی و تشکیل تیم های کارآمد مدیریتی با استفاده از این نیروها را در رفع موانع و مشکلات توسعه استان و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان مورد تاکید قرار داد.

وی اقتصادی کردن زیرساخت‌های عمرانی، اتمام پروژه های نیمه‌تمام، تشکیل هاب‌های تجاری و اقتصادی، رفع موانع و مشکلات محصولات کشاورزی بویژه سیب، توسعه راه های ارتباطی و ریلی را از جمله برنامه های استان در مدیریت جدید عنوان کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی، دینی و مذهبی یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت استان است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فکری علما و روحانیون در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و گفتمان انقلاب و استمرار برگزاری نشست های همفکری با علما، روحانیون و ائمه جمعه جزو اولویت های استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی، دینی و مذهبی یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های فکری علما و روحانیون در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و گفتمان انقلاب و استمرار برگزاری نشست های همفکری با علما، روحانیون و ائمه جمعه جزو اولویت های استان قرار دارد.

معتمدیان با تاکید بر توجه ویژه به مباحث فرهنگی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه ادامه داد: به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب علیه نظام اسلامی و مشکلات ناشی از آن بر معیشت و رفاه مردم ، توجه به مباحث فرهنگی   در جامعه کمرنگتر شده است.

استاندار آذربایجان غربی نهادینه کردن فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه به عنوان یک نیاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر در جنگ تمام عیار و همه جانبه با دشمنان نظام هستیم و با وجود این دشمنی ها، با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدواری در بین مردم افزایش یافته است .

وی ادامه داد: تمام تلاش دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و این درحالی است که مردم ایران اسلامی با وحدت و همدلی، دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی علما و روحانیون را پناهگاه مردم دانست و گفت: علما و روحانیون و ائمه جمعه مسایل و مشکلات مردم را به ما منعکس کنند.

وی بر حضور میدانی و جهادی مسئولان در بین مردم و بویژه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: دیدن مشکلات مردم  بدون واسطه در حل این مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف ادامه داد: با وجود این ظرفیت ها، استان در بسیاری از شاخص ها نسبت به میانگین کشوری در رتبه های پایینی قرار دارد .

معتمدیان ادامه داد: برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم از تمام ظرفیت های نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی  فرمان حضرت امام (ره) ، قرارگاه سازندگی و نیروهای نظامی استفاده می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی وجود پیروان اقوام و مذاهب مختلف در استان را فرصتی مناسب برای وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: موقعیت خاص جغرافیایی استان و هم مرز بودن با سه کشور موجب شده استان از طرف شبکه های ماهواره ای  و رسانه های معاند نظام، آذربایجان غربی در صف اول تهاجم فرهنگی دشمن قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا