اخبار
کد خبر : 14225 ۱۴۰۰/۰۸/۲۵   ۱۸:۲۹:۳۷

مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی در نشست 4 ساعته با اصحاب رسانه:
استاندار و فرمانداران در حوزه استحفاظی خود به کسی باج ندهند

 

مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: کار اصلی نمایندگان رسیدگی به موضوعات و دغدغه‌های مردم است و نباید برای عزل و نصب مدیران، استاندار و فرمانداران را تحت فشار قرار دهند، در عین حال آنها نیز باید ضمن استقلال در حوزه استحفاظی خود به کسی باج ندهند.

به گزارش نای قلم، وی در نشست چهار ساعته با اصحاب رسانه و فعالان مجازی استان با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در نماز جمعه هفته گذشته مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در تغییر مدیران بر رعایت تفکیک قوا و در عین حال هماهنگ و تعامل با یکدیگر تاکید کرد.

این مقام ارشد اطلاعاتی استان با تاکید بر اینکه امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لازمه یک اقتصاد با رشد پایدار است و فضای سرمایه‌گذاری باید فضایی همراه با امنیت باشد افزود: با اشراف اطلاعاتی و تلاش سربازان گمنام از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان غربی امن است و نباید به دشمنان اجازه دهیم تا این وحدت و همبستگی را خدشه دار کنند.

مدیر کل اطلاعات استان همچنین به فعالیت برخی از گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزی استان اشاره کرد و متذکر شد: علاوه بر اینکه امنیت باید در داخل کشور حاکم شود، امنیت کشورهای همسایه نیز برای ما حائز اهمیت است لذا به دشمنان انقلاب اسلامی گوشزد می‌کنیم که کسانی که امنیت منطقه را به مخاطره بیندازند حتی در اربیل نیز امنیت نخواهند داشت.

وی برخورد با اراذل و اوباش و مخلان امنیت عمومی در سطح استان را از دیگر اولویت‌های اداره کل اطلاعات عنوان و اظهار کرد: در حالی که در نقاط صفر مرزی امنیت کامل برقرار است این به هیچ وجه قابل قبول نیست که در داخل کشور عده‌ای سبب دلهره و اضطراب مردم و باعث خدشه‌دار شدن امنیت عمومی شوند؛ از همین تریبون اعلام می‌کنم کسانی که قصد زیرسوال بردن امنیت در کشور را دارند و سبب آزرده خاطر شدن مردم می‌شوند، برای وی جهنم خواهیم ساخت.

مدیر کل اطلاعات استان سپس به همزیستی ادیان و اقوام مختلف در استان اشاره و تصریح کرد: بدون تردید ماحصل این همزیستی، توسعه، آرامش، رشد فرهنگی و اجتماعی، مهربانی و عطوفت خواهد بود.

وی همزیستی را وحدت در عین کثرت عنوان کرد که نهایت آن شکوفایی استان در ابعاد مختلف خواهد بود.

این مقام ارشد اطلاعاتی استان سپس در تشریح عملکرد این نهاد گفت: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی همچون قاچاق انسان، كالا و ارز، پولشویی، رانت‌خواری، فرار مالیاتی و احتكار كالا ایستاده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های برخوردی و عملیاتی در ابعاد مختلف با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات متنوع و مختلفی در سطح استان انجام شده است، تشریح کرد: امسال از ۴۴ هزار هکتار زمین‌خواری در استان جلوگیری شده است.

به گفته مدیر کل اطلاعات استان، در ماه‌های گذشته در شهرستان‌های خوی، سلماس، چالدران و شهرهای مختلف استان سنگین‌ترین ضربات را به باندهای گروگانگیر وارد کردیم و یکی از سردسته‌های این باند در درگیری با سربازان گمنام، به هلاکت رسید.

انهدام بزرگترین شبکه قاچاق موبایل در شمال غرب کشور از دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات استان است که مدیرکل اطلاعات استان به آن اشاره کرد و ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در همین راستا ۳۶ هزار گوشی کشف و افرادی را که اقدام به سو استفاده از کد ملی افراد برای رجیستری گوشی‌های وارداتی می‌کردند را دستگیر کردند.

وی همچنین از انهدام شبکه معاملات صوری املاک و خودرو و جاعلان عناوین نیروی اطلاعاتی و منتسب به بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری و امنیتی، نظامی و باند جاعلان مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف به ویژه در مقطع دکترا خبر داد و افزود: در این راستا مطب تعدادی پزشک‌نما که با مدرک دیپلم اقدام به طبابت می‌کردند، پلمب شد.

در ادامه این نشست صمیمی که به مدت چهار ساعت ادامه داشت، خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مختلف جامعه و استان پرداخت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا