Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1422 ۱۳۹۴/۱۰/۱۹   

5 سال از حادثه تلخ سقوط بوئینگ 727 در ارومیه گذشت

سینا افشاریان

پرواز شماره 277 هواپیمایی ایران ایر با هواپیمای بوئینگ 727 در 19 دی سال 1389 در روستای قره حسنلوی ارومیه سقوط کرد و الان پنج سال از این حادثه گذشته است.

1825 روز قبل، روستای قره حسنلو در ساعت 19:45 شاهد اتفاقی بود که مردم ارومیه را عزادار  کرد.

بیش از 90 مسافر آماده می شدند که دقایقی دیگر با فرود در فرودگاه ارومیه، به شهر خود بازگردند ولی تنها ثانیه هایی بعد از اولین تلاش برای فرود ، هواپیما در روستایی در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد و 80 مسافر و خدمه کشته شدند.

این اتفاق آنقدر ناراحت کننده بود که وزیر وقت راه و ترابری ساعاتی بعد از این اتفاق ناخوشایند، خود را به محل حادثه رساند.

در ساعات اولیه این حادثه ، آنقدر اخبار متناقض مخابره شد که خانواده های مسافرین دچار استرس فراوانی شدند از کشته شدن همه مسافرین تا اعلام کشته شدن 30 نفر و در نهایت مقصر شناخته شدن خلبان و اعلام مرگ 80 نفر.

اما روستائیان اطراف که متوجه چنین اتفاقی شدند ، با حضور در محل حادثه ضمن کمک به بازماندگان شتافتند که همین حرکت آنها باعث جلوگیری از کشته شدن بازماندگان این حادثه بود.

به هرحال بعد از گذشت پنج سال از این حادثه دردناک، اعلام رسمی اشتباه خلبان و هوای نامناسب به عنوان دلایل این سقوط، موضوع این حادثه برای مردم ارومیه و به خصوص روستای قره حسنلو تازگی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا