اخبار
کد خبر : 14216 ۱۴۰۰/۰۸/۲۴   ۲۱:۳۵:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
روند اجرای دوز سوم واکسن کرونا ضعیف است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: روند اجرای دوز سوم واکسن کرونا ضعیف است و ضروری است با سرعت بالا اجرا شود.

به گزارش نای قلم، دکتر محمدامین ولی‌زاده حسنلویی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: تاکنون تعداد 17 هزار و 541 مورد واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دوز سوم در حال حاضر شامل سه دسته از گروه های هدف می‌شود، اضافه کرد: دوز سوم برای کادر بهداشت و درمان، افراد بالای 60 سال یا متولدان 1340 به پایین و بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن که دارای جمعیت قریب به 200 یا 300 هزار نفر است، تزریق می‌شود.

ولی‌زاده تصریح کرد: در صورت اجرای واکسیناسیون با سرعت بیشتر برای مردم استان و گروه‌های هدف و افزایش آمار واکسینه شده‌های دوز اول به 200 هزار و دوز دوم به 800 هزار بیشتر از حد فعلی می‌توان به رکورد بالای 80 درصد جمعیت هدف واکسینه شده در استان دست یافت.

وی افزود: تاکنون به تعداد 2 میلیون و 252 هزار و 446 نفر دوز اول و به تعداد یک میلیون و 653 هزار و 457 نفر دوز دوم تزریق شده است.

ولی‌زاده از شهروندان خواست با مراجعه سریع‌تر به مراکز و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کادر بهداشت و درمان را در مقابله با بیماری کووید 19 یاری کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا