اخبار
کد خبر : 142 ۱۳۹۴/۰۴/۱۰   

طرح کارت هوشمند حمل‌ونقل در دستور کار شهرداری قرار گرفت

سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، به سیستم‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای خودکار و برنامه ریزی‌های انجام شده بر روی آن‌ها، برخی از عملیات کنترلی و یا اطلاعاتی را در زمینه حمل و نقل و ترافیک انجام می‌دهند. این سیستم‌ها با به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین باعث بهبود سطح ایمنی و کارایی و ارزانی در حمل و نقل می‌شوند.

به گزارش ناي قلم، استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نشان داده است که این سیستم‌ها، منافع قابل توجهی را برای انواع شبکه های حمل و نقلی در بردارند، به طوری که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاهش مصرف انرژی وسایل نقلیه است. سیستم‌های هوشمند در صورت عملکرد صحیح، اعتماد مردم به شبکه حمل و نقل را افزایش داده و با بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهند سالانه مقادیر قابل توجهی صرفه‌جویی اقتصادی برای مردم و دولت‌ها، به وسیله كاهش مصرف انرژی و اثرات نامطلوب زیست محیطی، ‌كاهش زمان سفر و تأخیرهای ناخواسته به ارمغان خواهند آورد.

طرح کارت هوشمند حمل و نقل يكي از برنامه‌هاي شهرداري اروميه در اين راستاست كه در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه گفت: راه برون رفت از مشکلات و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه پرداخت الکترونیک است.

سیروس ذاتی در جلسه بررسی طرح کارت هوشمند ترافیک اظهار كرد: شهرداری ارومیه درخصوص هوشمندسازی حوزه حمل و نقل طرح‌هایی چون پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، نصب پارکومتر و سیستم دوچرخه هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است.

وي در عين حال تصريح كرد: شهرداری اروميه و مدیران شهری در این راستا اقدامات موثری را به ثمر رسانده و به دنبال استفاده موثر و کارآمد از نرم افزارهاي كارآمد در طراحی‌های جديد و به‌کارگیری تکنولوژی‌های متناسب با برنامه‌های در نظر گرفته شده، در زمینه حمل و نقل و ترافیک هستند.

ذاتي اظهار كرد: توجه به فناوری و تجهیزات الکترونیکی و استفاده از آن برای کنترل و روان کردن این معضل، جایگاه بسیار ویژه ای می‌یابد.

وي اضافه كرد: نیاز به استفاده از سیستم‌های کنترل ترافیک به روز و جایگزینی سیستم‌های با فن آوری‌های نوین، می‌تواند راهگشا باشد و به ايجاد رفاه، آسايش، امنيت و صرفه‌جويي بيشتر در هزینه‌ها بینجامد.

در این جلسه کارشناسان و مدیران عامل سازمان‌های مرتبط هرکدام دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسانه خود را بیان کردند و در این باره به تبادل نظر پرداختند.

در پایان مقرر شد که شرکت اینفوتک، پیشنهادات خود را بر اساس خواسته های حوزه معاونت حمل و نقل ارائه تا بررسی و تصمیم گیری شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا