اخبار
کد خبر : 1418 ۱۳۹۴/۱۰/۲۰   

امکان کشت پنبه وجود ندارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیدایش کرم سرخ ثانویه سبب ممنوعیت کشت پنبه در آذربایجان غربی شده است.

به گزارش نای قلم، جمشید دارا در گفت و گویی اظهار کرد: با رفع ممنوعیت کشت پنبه در آذربایجان غربی هم، امکان کشت پنبه در این استان به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته در برخی شهرستان های استان از جمله پلدشت، شوط و ماکو پنبه کشت ‌شده است و به دلیل پیدایش آفتی به نام کرم سرخ ثانویه که یک نوع آفت قرنطینه‌ای است، کشت پنبه به طور کلی در استان ممنوع اعلام شد.

دارا اضافه کرد: در صورت رفع ممنوعیت باید برای کشت پنبه در استان از سوی سازمان حفظ و نباتات کشور مجوزهای لازم صادر شود.

به گفته وی در مزارع چندین شهرستان از جمله خوی، پلدشت و ماکو به صورت پایلوت یک هکتار کشت پنبه انجام گرفته است و با بررسی‌ها و مشاهدات صورت گرفته هیچ‌گونه خسارتی به محصول پنبه وارد نشده است.

دارا تصریح کرد: بررسی‌های انجام گرفته کافی نبوده و باید دستورالعمل‌ها و مجوزهای نهایی مبنی بر این که کرم سرخ ثانویه هیچ‌گونه خسارتی برای کشت پنبه نداشته است را سازمان حفظ و نباتات کشور صادر کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در شرایط فعلی به طور کلی با رفع ممنوعیت نیز امکان کشت پنبه به دلیل مصرف بی رویه آب، کمبود آب و وضعیت دریاچه ارومیه در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا