اخبار
کد خبر : 14175 ۱۴۰۰/۰۸/۱۹   ۱۰:۲۲:۱۸

استاندار آذربایجان‌غربی:
حلقه‌های پیشرفت در آذربایجان غربی مفقود هستند

 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در سنوات گذشته اقدامات موثر و مناسبی در سطح استان انجام شده ولی حلقه‌های پیشرفت همچنان مفقود هستند که باید شناسایی شده و به شکوفایی برساند.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان شامگاه سه‌شنبه هجدهم آبان ماه در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پیشرفت و توسعه آذربایجان‌غربی دارد.

وی با تأکید بر ترویج گفتمان انقلاب و امامان انقلاب، افزود: بر تمامی مدیران، مسئولان و دستگاه‌ها وظیفه است تا در راستای جاری کردن منویات مقام معظم رهبری در جامعه ایران اسلامی گام بردارند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط فعلی کشور و مشکلات عدیده حاکم بر زندگی و معیشت مردم، گفت: در همین راستا باید فرهنگ مطالبه‌گری بر مبنای انصاف و عدالت بیش‌ازپیش در بین مردم ایجاد شود.

وی با تاکید بر شناسایی موانع توسعه در سطح استان، تصریح کرد: انتظار می‌رود راهکارهای مناسب برای رفع این موانع توسط متخصصان و کارشناسان در حوزه های مختلف ارائه و عملیاتی شود.

معتمدیان زدودن عنوان امنیتی از استان را ضروری دانست و یادآور شد: در طول بیش از چهار دهه گذشته شاهد اقتدار و قدرت‌نمایی نیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان غربی بوده‌ایم بنابراین باید از این خطه شهیدپرور به‌عنوان یکی از استان‌های امن کشور یاد کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ابراز داشت: امنیتی عنوان کردن استان یکی از موانع بر سر راه پیشرفت استان است که انتظار می‌رود تمام نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌ها و رسانه‌ها اهتمام خود را برای امن نمایش دادن استان به کار گیرند.

معتمدیان اقتصادی کردن زیرساخت‌های عمرانی استان به ویژه در بحث حمل و نقل هوایی و ریلی را ضروری دانست و افزود: اتصال ریلی ارومیه به مرز سرو و سلماس و ارومیه به نقده و استفاده از تمام توان فرودگاهی در استان امری ضروری است که می‌تواند به نوبه خود در پیشبرد اقتصاد تأثیر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اقدامات و پروژه‌ها با توجه به سند آمایش سرزمینی، تشریح کرد: تمام اقدامات با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و اسناد بالادستی پیگیری می‌شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت اجرای سند سازگاری با شرایط کم‌آبی، اظهار کرد: در این راستا و با توجه به شرایط نیازمند هستیم تا اقناع‌سازی در افکار عمومی و همگرایی بین دستگاه‌ها صورت گیرد تا از اقدامات جزیره‌ای ممانعت به عمل آید.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها، یادآور شد: تاکنون در بحث توسعه گلخانه‌ها در سطح استان اقدامات مؤثری صورت نگرفته و این در حالی است که با تکیه بر این مهم و کشاورزی بودن استان می‌توان بیش‌ازپیش سبب شکوفایی اقتصاد شد.

معتمدیان اظهار کرد: کشت فراسرزمینی نیز یکی از مواردی است که باید مورد بازنگری و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

وی همچنین مکانیزه کردن اراضی استان، اجرای قنوات  جدیدو بازسازی و مرمت آن‌ها، تغییر الگوی کشت، لزوم مدیریت فضاهای قومی و مذهبی به‌عنوان فرصت انسجام میان نیروهای انقلابی، حفظ وحدت با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان و محرومیت‌زدایی و توجه ملی به مناطق حاشیه‌ای را از برنامه‌های پیش‌رو عنوان کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین بر بهبود شاخص‌های استانی به‌ویژه در بحث آموزش و افزایش سرانه آموزشی، توجه به مناطق کمتر برخوردار، راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی، افزایش ضریب برخورداری همگان از نعمت گاز، توجه به کار جمعی و مهاجرت معکوس تأکید کرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا