اخبار
کد خبر : 14172 ۱۴۰۰/۰۸/۱۸   ۱۹:۵۹:۰۰

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:
آذربایجان غربی در بحث تولید محتوا بسیار ضعیف است

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در بحث تولید محتوا بسیار ضعیف است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد امروز در نشست بررسی نحوه تجاری‌سازی فیبرنوری شهرداری در راستای توسعه شهر هوشمند ارومیه اظهار کرد: باید با همکاری و تعامل بیشتر به دنبال توسعه فناوری اطلاعات در استان باشیم و ظرفیت فیبرنوری شهرداری برای ایجاد تولید محتوا و توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات بسیار موثر است.

وی با اشاره به این که از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان حمایت می‌کنیم، افزود: ورود شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات برای ایجاد ارزش افزوده در فیبرنوری شهرداری ارومیه باعث شکوفایی این حوزه شده و به نوعی ما هم از این شرکت ها با در اختیار قرار دادن تسهیلات حمایت می‌کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: شهرداری باید برای واگذاری فیبرنوری به بخش خصوصی و‌ دولتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبادرت به اخذ مجوز کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه هم با بیان اینکه برای بهره‌برداری موثر از فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه در سه حوزه برنامه ریزی کرده‌ایم، افزود: رفع نیازهای خود شهرداری و مشکلات مربوط به کنترل ترافیک شهر ارومیه با توجه به داشتن دومین رتبه بیشترین سرانه ماشین در بین شهرهای کشور و تجاری‌سازی و ایجاد درآمد از این بستر است.

محمد اسدپور افزود: در حال حاضر از بستر فیبر نوری برای فعالیت‌های داخلی شهرداری استفاده می‌کنیم و با 17 شرکت برای ایجاد قرارداد همکاری وارد مذاکره شده ایم و با نهایی شدن بحث های حقوقی وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

بر اساس این گزارش مقرر شد برای عملیاتی شدن تجاری‌سازی فیبرنوری شهرداری ارومیه تفاهیم نامه چهار جانبه بین اداره کل ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، یکی از شرکت های توانمندساز استانی و پارک علم و فناوری تفاهم نامه منعقد شود و رویدادیی ملی برای شناسایی ظرفیت های استان و شهرداری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا