اخبار
کد خبر : 1417 ۱۳۹۴/۱۰/۱۸   

خودداری مردم از آبگیری انهار سنتی منشعب از رودخانه گدار

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مردم محلی با آغاز رهاسازی آب سد حسنلو از آبگیری انهار سنتی منشعب از رودخانه گدار خودداری کنند.

به گزارش نای قلم، کیومرث دانشجو در گفت و گویی از رهاسازی آب سد مخزنی حسنلو در آذربایجان غربی به منظور نجات دریاچه ارومیه خبر داد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن سد مخزنی حسنلو در خارج از بستر رودخانه گدارچای، رهاسازی از این سد از طریق عدم آبگیری مخزن سد حسنلو و هدایت آب توسط رودخانه گدارچای به سمت دریاچه انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه رهاسازی آب از سد مخزنی «حسنلو» در استان آذربایجان‌غربی با هدف افزایش تراز آب دریاچه ارومیه انجام شد. با توجه به قرار گرفتن سد مخزنی حسنلو در خارج از بستر رودخانه گدارچای، رهاسازی از این سد از طریق عدم آبگیری مخزن سد حسنلو و هدایت آب توسط رودخانه گدارچای به سمت دریاچه انجام خواهد گرفت.

به گزارش مهر، وی افزود: در راستای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه و بر اساس برنامه زمان‌بندی شرکت جهت رهاسازی حجم آب اختصاص یافته از سهمیه آبی استان به دریاچه ارومیه پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه هفته جاری تا پایان سال جاری حدود ۵۷ میلیون مترمکعب آب از رودخانه گدارچای به دریاچه ارومیه هدایت شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا