اخبار
کد خبر : 14161 ۱۴۰۰/۰۸/۱۷   ۱۸:۰۴:۰۶

معاون استاندار:
دستگاه‌های اجرایی اراضی قانون جهش مسکن را تامین کنند

 

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در سریع‌ترین زمان ممکن اراضی مورد نیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی اظهار کرد: باید اراضی مورد نظر راه و شهرسازی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اختیار آن مجموعه قرار گیرد.

وی، ادامه داد: همچنین اقدامات ستاد بازآفرینی شهری باید مورد توجه و در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: باید این‌ ستاد در شهرستان‌ها نیز اولوبت بندی و محلات هدف بازآفرینی شهری را شناسایی و تعیین و تکلیف کنند.

رحمانی، گفت: بابد مصوبات لازم اعمال شود تا از اعتبارات استانی برای توسعه کالبد شهری بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: فرمانداری ارومیه نیز اولویت‌های لازم را برای ستاد بازآفرینی شهری مشخص کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شود تا بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه صرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، افزود: بابد زیبنه رفاه را برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای در شهرهای مختلف آذربایجان غربی از جمله ارومیه فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این نشست گفت: برای توسعه ساخت و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت.

محسن حمزه‌لو افزود: مشکلی از بابت تأمین اراضی برای ساخت مسکن وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن اراضی مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال نیاز آذربایجان‌غربی از برنامه احداث یک میلیون واحد مسکونی، ۴۴ هزار و ٧۴١ واحد اعلام و در این راستا، اراضی مستعد واقع در حریم شناسایی شده و ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی در این استان امکان‌پذیر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان حائز شرایط می‌توانند به مدت یک‌ماه تا ۲۸ آبان با مراجعه به این سامانه به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا