اخبار
کد خبر : 14150 ۱۴۰۰/۰۸/۱۵   ۲۰:۵۴:۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد؛
روند افزایشی تعداد مراجعان سرپایی در هفته جاری

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه تعداد مراجعان سرپایی در دو هفته قبل و هفته جاری، اندکی روند افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: تعداد افراد بستری‌ها روند کاهشی دارد ولی حالت سینوسی داشته و از یک حدی کم نمی‌شود.

وی افزود: تعداد افراد مبتلا بین 700- 800 نفر است در حالی که در موج‌های قبلی تعداد افراد مبتلا بعد از پایان موج به 300 نفر هم می‌رسید که همه این موارد زنگ هشداری برای همه است.

آقازاده در ادامه اضافه کرد: تعداد بستری‌ها در بخش‌های  ICU نیز روند کاهشی داشته و به دنبال آن تعداد فوتی‌ها هم در حال کاهش است ولی این حالت شکننده است و احتمال وارد شدن به یک موج دیگر وجود دارد.

این مقام مسئول دانشگاهی در خصوص تست‌های PCR عنوان کرد: 33 درصد تست‌های PCR  گرفته شده در حال حاضر مثبت است در حالی که در پایان موج‌های قبلی 16-17 درصد تست‌های PCR مثبت می شد.

آقازاده یادآور شد: در شهرستان‌های سردشت و پلدشت تست‌های PCR گرفته شده بالای 50 درصد مثبت هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص رنگ بندی شهرستان‌ها گفت: شهرهای سردشت، پیرانشهر، پلدشت، چایپاره و اشنویه در وضعیت قرمز هستند و فقط دو شهر سلماس و چالدران در رنگ زرد بوده و بقیه شهرهای استان نارنجی هستند.

وی اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد پیش‌بینی ما بر افزایش شهرهای قرمز است.

آقازاده در خصوص نظارت بهداشتی بر مدارس بازگشایی شده افزود: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای مدارس و دانشگاه‌ها، نظارت‌های بهداشتی در مدارس بازگشایی شده انجام می‌شود ولی مسئله مهمتر از نظارت بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، عادی‌نگاری در جامعه وجود دارد، ترددها کنترل نمی‌شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه برای کنترل بیماری کرونا کل جامعه  باید مشارکت داشته باشند، افزود: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جامعه به پوشش 90 درصدی برسد و درگیر موج ششم نشویم.

آقازاده با دعوت از مردم استان برای انجام واکسیناسیون کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن تنها راه چاره برای درگیر نشدن به موج ششم است.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر فعال کردن کمیته نظارتی ستاد استانی کرونا اضافه کرد: مدیران کل دستگاه‌های مختلف در جلسات آتی در این کمیته گزارشی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند تا میزان مشارکت پرسنل ادارات و مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها مشخص شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نهایت از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان گلایه کرد و خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این عزیزان شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا