اخبار
کد خبر : 14136 ۱۴۰۰/۰۸/۱۴   ۱۰:۰۰:۲۶

نگاه؛
پرداخت‌های نوین؛ اصل فراموش شده در شهرهای هوشمند

 

در راستای مقالات در خصوص ضرورت هوشمند‌سازی شهرهای ایران، به‌عنوان یک اصل در زندگی امروز مردم، باید به این نکته اشاره نمود که یکی از مشکلاتی که روزانه مردم با آن درگیر هستند پرداخت‌های نوین است.

پرداخت‌های نوین در شهر هوشمند، شامل یک سری فعالیت‌هایی می‌شود که مردم ما در حال استفاده از آن به‌صورت روزانه و حتی لحظه‌ای هستند. فعالیت هایی که توسط شرکت‌های پرداخت الکترونیک صورت می‌گیرد و این خدمات مالی از طریق درگاه‌های مختلف مثل درگاه SMS، USSD، پورتال، اپلیکیشن و خدماتی که از طریق درگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرند، به مردم قابل ارائه است. برای اینکه بتوانیم در شهر هوشمند، پرداخت هوشمند داشته باشیم، لزوما باید دسترسی‌ها در شبکه مالی کشور برقرار یا به نوعی آسان شود. بازیگران مختلف در شبکه پرداخت باید بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. از بانک‌ها وPSPها و موسسات اعتباری تا مردم و شرکت هایی که در حوزه فایننسینگ فعالیت دارند، باید بتوانند با هم پول جابه‌جا نمایند که در حال حاضر این در کشور ما امکان پذیر است و صورت می پذیرد. ما از طریق شبکه‌های شتاب و شاپرک که نقش واسطه‌های مالی را برعهده دارند، از این امکانات استفاده می‌کنیم. در این میان، اصلی که فراموش شده و ما هرگز در پرداخت هوشمند، بر بحث اعتبار هوشمند به آن توجه‌ای نداشته‌ایم، این است که یک شبکه اعتباری که مردم بتوانند از اعتبار خود استفاده کنند در ایران وجود نداشته، هر چند که این فناوری هوشمند، سال‌هاست در خارج از کشور وجود دارد. برای صورت گرفتن این اقدام مهم، دو پروژه (پروژه‌های پوزآف و فایوکلاپ) کمک می‌کند که مردم در زمان خرید‌های خود از طریق درگاه اعتبار بگیرند و در پرداخت‌های نوین بانکی به‌جای این امتیازات از ارزهای نوین دیجیتال مثل بیت کوئین بهره‌مند شوند.

به‌نظر من شهری که پروژه‌های استارتاپی این‌چنینی در درون خود دارد، می‌تواند موفق شود و مردم می‌توانند از لحاظ اعتباری و مکانیزم‌های پرداخت بهترین خدمات را با کمترین هزینه ممکن در هر ساعت شبانه روز داشته باشند. تقریبا همه کشورهای جهان به این سمت و سو رفته‌اند که کلیه خدماتی که در حوزه پرداخت بانکی یا در واقع اعتباری انجام می‌دهند، از خدمات بین المللی یا مدیریت دارایی‌ها استفاده می‌کنند. لذا بحث مدیریت دارایی در حوزه خدمات بانکی، موضوعی است که در دنیا و در حوزه بانکی طرفداران بسیاری دارد و در پروژه‌های فین تک (بانکداری پولی یا مالی) جزء گزینه‌هایی است که در اولویت قرار دارد و خیلی از شرکت‌ها در جهان در حوزه مدیریت دارایی فعالیت می‌کنند یا اینکه سرمایه شما به‌صورت هوشمند در اختیار این مراکزی قرار می‌گیرد که به‌صورت هوشمند می توانند به آن شخص سرمایه‌گذار بگوید که سرمایه شما چقدر افزایش پیدا می‌کند، چقدر توسعه سرمایه خواهید داشت و چگونه می‌توان توسعه سرمایه داشته باشد و حتی چگونه می‌توان به درآمد بیشتری از آن سرمایه دست یافت، اتفاق مثبتی است.

سرمایه گذاری در این حوزه امن و با ضمانت می تواند بخشی از آن سرمایه را پس انداز نماید، در واقع با در اختیار گذاشتن رویکردهای مالی در اختیار فرد سرمایه‌گذار، به انتخاب بهترین گزینه برای توسعه مالی، دارایی یا حفظ دارایی‌ها، کمک شایانی می‌کند.

در حقیقت دنیا به سمت هوشمند سازی سیستم‌های توسعه‌های مالی پیش می‌رود. همچنین هوشمند سازی در توسعه خدمات معاملات یا تعاملات مالی در دنیا یک امر معمول است که می‌توان شبکه‌های بورس، شبکه‌های مدیریت دارایی را در این رابطه مثال زد.

فرزاد فلاحی

انتهای پیام/   


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا